اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

سورن ، اواخر هفته جاری در خیابان های تهران به حرکت درمی آید

نسل جدیدی از سمند به نام « سورن» با طراحی بدنه کاملا جدید و مطابق با استانداردهای روز اروپا اواخر هفته جاری طی مراسمی با حضورمسئولان عالی رتبه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو به ثبت نام کنندگان تحویل داده می شود .

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، دکتر منوچهر منطقی مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان مطلب فوق افزود : برخی استانداردهای لازم در اروپا برای تردد خودروها مربوط به بدنه خودرو و ایمنی آن است که مدل جدید سمند بر این اساس طراحی و سعی شده است استانداردهای تصادف از جلو و از ناحیه گوشه خودرو حفظ شود.

وی گفت:با تغییراتی که درپلتفرم سمند به وجود آمد این خودرو استاندارد اروپایی ایمنی خودرو (ECE94 ) را از مراکز معتبر بین المللی اخذ کرد. مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه پلتفرم سمند به روز شده است، اظهار داشت : سورن در فاز دوم از گیربکس اتوماتیک بهره خواهد برد.

وی تاکید کرد : برای سورن از چند موتور استفاده خواهد شد که از آن جمله می توان به موتور ملی در دو نسل 7/1 لیتری، 7/1 لیتری با موتور توربور شارژ و موتور تی یو فایو (TU5 ) با حجم 1600 سی سی اشاره کرد که استاندارد آلایندگی این خودرو یورو 4 هدف گذاری شده است.

دکترمنطقی مهم ترین حجم تغییرات فاز یک سمند سورن را مجموعه سپر جلو، عقب، چراغ های جلو ( با قابلیت تنظیم از داخل ) ، کمربندهای ایمنی مدرن، نصب ایربک روی فرمان، قابلیت نصب سیستم رهیاب و سیستم جدید فرمان تاشو عنوان کرد و اظهارداشت : براساس برنامه ، قرار است درسال 87 سا لانه 40 هزار دستگاه سمند سورن تولید شود .

وی زمینه بر نامه تولید و صادرات فاز یک سمند سورن گفت : قراراست 10 هزار دستگاه سورن به بازارهای خارجی عرضه شود .

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو ، مهم ترین بازارهای صادراتی سورن را کشورهای چین روسیه ، اکراین ، بلا روس ، آذربایجان ، ازبکستان ، گرجستان تونس، سودان، مراکش، الجزایر، مصر، سوریه، قطر، عربستان، عمان، کویت، ترکیه، بحرین، لبنان، اردن، لیبی، ، ترکمنستان، قزاقستان ذکر کرد.

وی نتایج حاصله از اجرای پروژه طراحی و تولید سمند سورن را ارایه نسل جدیدی از سمند به عنوان برند ملی ، کسب استانداردهای روز اروپایی، ارتقای ایمنی خودرو در راستای کاهش تصادفات جاده ای، کسب دانش فنی تکنولوژی های ایمنی پیشرفته ، توانایی طراحی مدل های جدید با قابلیت رقابت با محصولات مدرن خارجی اعلام کردو اظهارداشت ؛ با اجرای این پروژه و تکوین محصول جدید توسط مهندسان ایران خودرو با اتکا به دانش کسب شده در صنعت خودرو کشور و تجربه کارشناسان خارجی میلیارد ها تومان صرفه جویی ارزی عاید اقتصاد ملی شده است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد