عضو کمیسون صنایع و معادن کشور در رابطه با روند پروژه تندر90 گفت:این پروژه تاکنون نه به سود مصرف کننده ونه به سود تولید کننده بوده و از ابتدا فرآیند نادرستی داشته است . احمد بزرگیان در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو گفت:به هر حال از مرحله ابتدای قرار داد با معطلی های خاصش از قبیل تامین قطعات و ارسال نقشه ها و استانداردهای موجود که متاسفانه در طی قرار داد بحث آن بود به تحقق نپیوست و بعد از آن هم نحوه ثبت نام و عدم اجرای تعهد شرکت رنو پارس را در برداشت ،ایشان متعهد شده بود که هر چه سریعتر قطعات را تامین کند در غیر اینصورت موظف است به صورت کامل خودرو از یک کشور تولید کننده دیگر مثل رومانی و مراکش و.. وارد کشور شود ،هم اکنون روزانه 170 خودرو در کشور تولید می شود که قرار بر این است که این تعداد به 600 دستگاه در روز برسد. وی گفت:با آبشنهایی که مد نظر بوده قرار شد قیمت آان در حدود 5/5 میلیون باشد نه این رقم بالایی که هم اکنون هست درحدود 9 میلیون تومان ،تولید کنندگان داخل مگر چقدر سود باید ببرند این اجحاف ایشان افزود:حتی اگر قیمت یورو هم 200 تومان اضافه باشد بزرگیان درجواب اینکه تندر 90 بازار تولید را تحت تاثیر قرار خواهد داد یا خیر گفت:تولید این خودرو در مقابل سایر تولیدات داخلی ناچیز است و اصلا" آن را تحت تاثیر قرار نخواهد داد حتی اگر تولید آن به 600 دستگاه در روز برسد در سال حدود 180000 دستگاه خودرو خواهیم داشت در صورتیکه بعضی تولیدات داخلی ما تا 400000 دستگاه در سال تولید دارند و بازار هم کشش آن را دارد . |
چرا ال ۹۰ برای ایران درست نیست ولی برای تمام جهان جواب داده چون اینجا مافیای خودروسازان دولتی و نفوذشان در مجلس و دولت نمی گذارد مخصوصا ایران خودرو که با ورود به این قرارداد که از اول در مالکیت پارس خودرو بود شروع به کار شکنی در گمرک مجلس دولت و همینک با نپرداختن طلب قطعه سازان گام اصلی و ضربه تمام کننده را زده اگر ژیلم بود تا حالا افتاده بود