اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اختلال در پروژه تندر 90 بیشتر به ضرر شرکت رنو پارس است

عضو کمیسیون صنایع در ارتباط با روند پروژه تندر 90 گفت: از اطلاعاتی که حاصل شده به نظر می رسد شرکت رنو پارس ملزم به اجرای تعهداتش گشته است .شاید بتوان گفت این مسئله یک نعمت برای نظام ما بوده است .چرا که شرکت رنو پارس را به این موضوع متوجه کرد که ایرانیان می توانند خودشان تصمیم گیرنده خویش باشند .ثانیا"خودروسازان را به فکر جایگزینی یا تکمیل پروژه انداخت. در جمع رضایت بخش است این روند با توجه به اینکه فرانسوی ها را ملزم به تعهداتشان کرد.

ولی ملکی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود: در این زمینه فرانسوی ها بیشتر متضرر می شوند چرا که درآمد زایی و اشتغال آنها تحت تاثیر قرار می دهد ،امروزه جو عمومی که بر علیه سارکوزی وجود دارد بیشتر در زمینه اشتغال است ،پس ما هم باید محکم روی موضع خویش باشیم که انشاء الله نتیجه بخش خواهد بود.

وی در راستای قیمت تندر 90 گفت:من معتقدم آقایان نتوانستند طبق پیش بینی خویش عمل کنند و حالا دچار مشکل شدند ،حال اگر 5/5 میلیون تومان شد دیگر نباید 7 میلیون تومان هم تمام می شد .این کاملا"نادرست است من هم شخصا"از این موضوع اظهار نارضایتی می کنم .

ملکی در مورد اینکه تولید انبوه تندر 90 بازار را تحت تاثیر قرار خواهد داد یا خیر گفت:ممکن است خودروهایی که در رده تندر 90 هستند را تحت تاثیر قرار دهد ولی لازم به ذکر است که سلیقه ها متفاوت می باشدو هر کسی ممکن است از یک مدل و یا قیمت خاصی از خودرو استفاده کند که در این صورت بازار را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.

وی در مورد راهیابی محرابیان به وزارت صنایع افزود: ابتدا مجلس باید درمورد هر فردی که به عنوان وزیر معرفی می شود ،شناخت کافی پیدا کند ،این به عنوان یک اصل همیشه مد نظر بوده ،محرابیان هم در مدت 2 ماهی که حضور داشتند و با توجه به فعالیت ایشان در تبصره 13 و تعاملاتشان با مجلس توانستندرای اعتماد مجلس را کسب کنند و همچنین در تصمیماتی که در مورداصل 44 گرفتند از جمله عرضه سهام شرکت ملی مس و ...نشان دادند که می توانند وزارت صنایع را به نسبت قبل به هدف تعیین شده نزدیک تر کند ،من اعتقاد د دارم که ایشان رای خواهند آورد .

ملکی در پایان راجع به ضرورت وجود معاونت خودرو گفت:اهمیت خودروسازی مخصوصا"در دهه اخیر برای ما مشهود است خودرویی که در سال 150000 دستگاه تولید می شد حالا تیراژ آن به 1000000 دستگاه در سال رسیده باید نسبت به سیاست گذاری آن هماهنگی و قدرت بیشتری اعمال کرد محرابیان هم به اهمیت این موضوع اشاره کرده اند .

وی افزود:در هر صورت این حرکت سازنده با تشکیل معاونت خودرو حل شود یا هرنهاد دیگری باید این کار انجام شود و تصمیمات درست نیز اعمال گردد.


نظرات 1 + ارسال نظر
فرنام شنبه 5 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 03:21 ب.ظ

یشتر به ضرر مصرف کنندست نه کس دیگه ای و بیشتر از همه به نفع مافیای ایران خودرو

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد