اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

صنعت خودروسازی نسبت به سایر صنایع پیشرفت های قابل توجهی داشته

رئیس انجمن خودروسازان در مورد گزارش تحقیق و تفحص گفت:در این گزارش انتقادهایی به خودروسازان به خصوص سایپا و ایران خودرو وارد شده که قطعا"آنها نیز در صدد رفع آن کوشش خواهند کرد. آن چه که مسلم است دیکته ننوشته غلط ندارد. صنعت خودروسازی نسبت به 10 سال گذشته پیشرفت های قابل توجهی داشته و مسلما"بدون معایب نیز نبوده است. اگر خودروسازان داخلی را با خودروسازان بزرگی چون جنرال موتورز ،رنو نیسان و تویوتا مقایسه کنیم بسیار جای جبران داریم ،مخصوصا"در قسمت کیفیت و خدمات بعد از فروش ما هنوز نتوانستیم به طور کامل نظرمشتری را جلب کنیم ولی در مقایسه با سایر صنایع این صنعت خیلی پیشرفت داشته و به آن افتخار می کنیم.

نعمت بخش در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو گفت: نمایندگان مجلس هم در زمینه مشکلات این صنعت مواردی را اعلام کردند ما نیز سعی در مرتفع کردن معضلات و قوت بخشیدن به نقاط مثبت این صنعت مادر داریم .

وی در رابطه با حل مشکلات پژو 405 از طریق شرکت ایران خودرو گفت: از چندی پیش سازندگان این خودرو شروع به تعویض کل سیستم سوخت رسانی کرده اند و بعد از آن هم پیوسته فراخوان داشته اند. این یک امر عادی در تمام دنیا می باشد. مثلا"کارخانجات بزرگ خودروسازی مثل :فورد ،بنز و تویوتا بعد از فروش خودرو فراخوان می کنند و اگر کسی مراجعه نکند سهل انگاری کرده است .

نعمت بخش در پاسخ به این سئوال که خودروسازان با وجود بدهی در داخل کشور ،در کشورهای دیگر سرمایه گذاری می کنند واین مستلزم گرفتن وام از بانکها می باشد آیا توجیه خاصی برای آن دارند گفت :سرمایه گذاری در کشورهای دیگر یک تکلیف دولتی می باشد ، دولت ها پروتکلی را امضا می کنند که شرکت هایی مثل ایران خودرو که 40 درصد سهام آن از طریق سازمان گسترش دولتی است که ملزم به انجام آن می شوند .

وی افزود :در ایران خودرو بر این عقیده هستند که سرمایه گذاری ها در دراز مدت سود آور خواهد بود مثلا"در کشور سوریه خط تولید سمند را راه انداخته اند،قطعه سازان نیز سعی دارند40 درصد ساخت داخل سمند را در همانجا انجام دهند که در این صورت تعرفه ها پایین می آید و یا به نفع کشورهای عرب خواهد بود و براساس ضوابط می توانند این خودرو را به کلیه کشورهای عربی صادر کنند البته بدون پرداخت تعرفه و به این ترتیب بازار خوبی برای سرمایه گذار ایجاد می شود.

نعمت بخش درمورد قطعه سازان داخلی گفت:قطعه سازان در زمینه کیفیت قطعات پیشرفت خوبی داشته اند،این برای کشور ما بسیار خوب است ولی مشکل اصلی آنها این است که بانکها به اندازه کافی تسهیلات در اختیارشان نمی گذارند ،خارج از کشور سرمایه گذار حداکثر 20 درصد آورده دارد بقیه تسهیلات از طریق بانکها تامین می شود ولی درکشور ما درست عکس این مطلب وجود دارد لذا مساعدت آنها در این زمینه بسیار کارساز خواهد بود.

وی در رابطه با این سئوال که آیا طراحی مجدد روی خودرو هزینه زیادی را بدنبال خواهد داشت یا خیر گفت:این تغییرات در تمام دنیا مرسوم است هیچ صنعتی نباید ساکن باشد در این صورت میرا خواهد بود ،تغییرات ظاهری اگر باعث جذب بیشتر بازار شود مفید هم واقع می شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد