اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

ساخت سنسور بی سیم انتقال دهنده اطلاعات دور موتور خودرو

عضو هیئت علمی دانشگاه علم وصنعت گفت:ساخت سنسور بی سیم انتقال دهنده اطلاعات دور موتور خودرو یک طرح پایان نامه دانشجوی دوره کارشناسی به نام امیر مهیار خراسانی می باشد.

مهندس صفی زاده در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو گفت:این سنسور اطلاعات دور موتور را می گیرد و به گیرنده ای که به صورت بی سیم در داخل یا خارج خودرو قرار گرفته منتقل می کند .از این سنسور در کشورهای دیگر برای موتور هواپیما و مانیتور ینگ سفینه های فضائی که به طور online اطلاعات را دریافت و به کامپیوتری که آنها را حمایت می کنند ،ارسال می کنند ،استفاده می شود و ما برای اولین بار این سنسور را روی موتور خودرو آزمایش کردیم و نتیجه موفقیت آمیزی داشت .

وی گفت:در این سنسور از فرستنده ،گیرنده های fskاستفاده شده که دقت و قابلیت های بیشتری دارد و اطلاعات را به خوبی منتقل می کنند.

صفی زاده گفت:از مزایای این طرح کاهش استفاده از سیم در سیستم موتوری و در پی آن کاهش وزن و سادگی در عیب یابی خودرو و عدم توانایی از کار انداختن سنسور می باشد .

صفی زاده در خصوص روش نصب و استفاده از این سنسور بی سیم گفت:این سنسور در هر مرحله از تولید و پس از تولید خودرو قابل نصب می باشد ولی به جهت اینکه بزرگترین مزیت این طرح عدم بکار رفتن سیم در خودرو می باشد لذا هنگام تولید در صورتیکه از سنسورهای بی سیم دیگر نیز استفاده شود این طرح موفق تر خواهد بود.

وی همچنین افزود:فرستنده این سنسور که حاوی شمارش گر دور موتور می باشد روی موتور خودرو نصب می شود وگیرنده آن روی داشبورد یا حتی خارج از اتومبیل قابل استفاده است .

صفی زاده در خصوص تولید انبوه این سنسور گفت:این پروژه فعلا" به تولید انبوه نرسیده وچون تولید کننده ها هدفشان پایین آوردن هزینه ها و عدم تمایل به تغییر دادن ترکیب خودروست لذا هنوز از این طرح استقبال نشده است .این طرح با هزینه ای حدود 150 هزار تومان انجام شده که در صورت تولید انبوه بسیار کمتر از این خواهد بود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد