اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

موتور روآ و باردو ، موتور پیکان نیست

موتوری که هم اکنون روی روآ و وانت باردو نصب می شود موتور پیکان نیست بلکه موتور "او اچ وی "است .

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، کیوان وزیری نماینده مدیر عامل ایران خودرو در اخذ گواهی نامه استانداردهای خودرو با اعلام این خبر گفت، موتور او اچ وی استاندارد یورو 2 را که استاندارد ملی ایران است، پوشش می دهد و مصرف سوخت آن 20 درصد از موتور پیکان کمتر است.

وزیری بارد مطالب مندرج در یکی از روزنامه های صبح دراین خصوص افزود، موتور پیکان هم زمان با حذف این محصول از چرخه تولید ایران خودرو منسوخ شد و موتور او اچ وی حاصل طرح توسعه و بهبود موتور پیکان است.

وی گفت، این طرح که منجر به عرضه یک موتور جدید شده، با سعی و تلاش کارشناسان داخلی و سرمایه گذاری ارزی و ریالی ایران خودرو انجام شده است و تولید آن براساس مجوزهای لازم از ارگان های دولتی از جمله سازمان حفاظت محیط زیست انجام می شود.

نماینده مدیر عامل در اخذ گواهی نامه های استاندارد خودرو گفت، در موتور او اچ وی سیستم مدیریت موتور که یک مجموعه مهم شامل چندین قطعه را تشکیل می دهد ، کاملا تغییر یافته و این یک حرکت مهم در ارتقای فناوری موتور به شمار می رود.

وزیری با اشاره به این که اعداد و ارقام و مستندات این طرح در سازمان های بازرسی مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست ، سازمان گسترش و نوسازی صنایع و وزارت صنایع موجود است‌، گفت، ایران خودرو کاهش مصرف سوخت و رعایت استانداردهای ملی را که از سوی سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ شده است همواره در سرلوحه حرکت های خود دارد و بهبود موتور پیکان گام بلندی در همین مسیر به شمار می رود.

وی خاطر نشان ساخت، تعریف پروژه های بهبود در زمینه هایی که امکان توسعه وجود دارد ، با حفظ و رعایت استانداردهای زیست محیطی یک امر مرسوم در صنایع مشهور جهان است و بهبود موتور پیکان و عرضه یک موتور جدید با عملکرد و قابلیت های جدید، گامی در همین راستا ارزیابی می شود.

وزیری یاد آور شد، ایران خودرو با تعریف این پروژه برای توسعه و بهبود محصول و عرضه یک موتور جدید با رعایت استانداردهای ملی، بسیاری از قطعه سازان را نیز در این مسیر فعال و به سرمایه گذاری و استفاده از منابع ملی برای رشد اشتغال صنعتی در جامعه کمک کرده است.

نماینده استانداردهای زیست محیطی در ایران خودرو با اشاره به رسالت و مسوولیت این گروه صنعتی در عرضه خودرو برای اقشار گوناگون جامعه گفت، امروزه دامنه محصولات سواری ایران خودرو از روآ تا مرسدس بنز را شامل می شود و بسیاری از مشتریان تمایل به خرید روآ دارند و دارندگان این خودرو نیز از آن راضی هستند.

وی در پایان بار دیگر تاکید کرد ایران خودرو از دو سال پیش پیکان را از چرخه تولید محصولات خود حذف کرد و این موضوع شامل موتور پیکان نیز هست، لذا طرح توسعه این موتور که منجر به عرضه موتور او اچ وی با تامین استانداردهای ملی شد، از همان زمان شکل گرفت.

نظرات 3 + ارسال نظر
حسین چهارشنبه 30 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 07:49 ق.ظ

یعنی کلا یک موتور نو طراحی شده یا اینکه موتور قبلی را تغییر داده اند.

با سلام و تشکر از شما

خیر این صرفا یک ادعا مثل سایر ادعاهای خودرو سازان میباشد.
فقط تغییرات مختصری در سر سیلندر و سیستم جرقه زنی داده اند
با آرزوی سلامتی وپیروزی

f شنبه 10 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 08:30 ق.ظ

درسته موتور پیکان نیست چون سر سیلندر جوانان گذاشتن روش بابا من یک اردی داشتم کلافم کرد توی سربالایی که راه نمی رفت باید پشت اتوبوس و کامیون می موندم بعد از دو سال موتور رینگ ضعیف کرد دفرنسیال مثل گرگ زوزه می کشید گیربکسشم که هزار ما شا ا.. دنده هاش جا نمی رفت فنر بندیش که معرکه بود بعد از یک سبقت و حشتناک که امکان دارد در این حالت جان خود را از دست دهید اتاق روی فنر بندی چنان بازیی می کند که اگر سکته نزنید باید بگم که تمام موهای بدنتان سیخ می شود توی خوزستان که ما هستیم نمی شه کولرشه روشن کرد چون امپر ان از ۱۱۰ هم رد می کند و امکان دارد موتور کان لم یکن شود و یک اشکال دیگه هم یادم اومد چون بدنه برای بارهای محوری و گشتاورهای میله گاردان طراحی نشده و مقاومتی ندارد بعد از دوسال بدنه خودش را ول می کند مثل لب و لنچه یک سگ بلداگ که اویزان است . مصرفش هم عالیه اندازه یک ماشین شش سیلندر بنزین میسوزونه تا کی مردم باید جور ایران خودرو را بکشند اگر اقایان می گویند ۴۰۵ سمند و پارس داخلی هستند پس چرا انها را جایگزین اردی نمی کنند ولی چه سود که دیگر انها هم کاری از پیش نمی برند به زودی در سور دمیده می شود و مهلت سازمان تجارت جهانی تمام می شود و در های کشور باز منی شود و ما دو انتخاب داریم پارس ۱۷ هزار دلاری یا کمری ۱۷ هزار دلاری خدا حافظ ایران خودرو خداحافظ انحصار طلب خدا حافظ بازار سیاه خدا حافظ دلال خداحافظ افتابه ساز

محمد پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 12:58 ق.ظ

این دروغا رو می گن که موتور پیکان رو همچنان قالب کنن و همچنین استاندارد الکی براش بگیرن
وگرنه موتور همون موتوره
با عوض کردن جای فیلتر هوا و ... که موتور عوض نمی شه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد