اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

طرح تولید خودروی سواری گازوئیل سوز در مگاموتور

شرکت مگاموتور طرح ساخت موتور گازوئیل سوز را برای خودروهای سواری پیگیری می کند.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار ما با بیان این مطلب ، آلایندگی کمتر و افزایش عمر خودرو را از جمله مزیت های بکار گیری سوخت نفتگاز (گازوئیل) در خودروهای سواری برشمرد.

حمیدرضا فولادگر با بیان اینکه هم اکنون 50 درصد خودروهای سواری دنیا دیزلی هستند افزود: میزان سولفور موجود در گازوئیل در اروپا بین 50 تا 100 پی پی ام است در حالیکه گازوئیل تولیدی کشور این کیفیت را ندارد و میزان سولفور10 برابر این میزان است .

وی با اشاره به اینکه گازوئیل تولیدی کشور هنوز برای استفاده به عنوان سوخت خودروهای سواری مناسب نیست افزود: پالایشگاه های کشور از جمله اراک و اصفهان طرحی را برای بهینه سازی محصولات خود از جمله نفتگاز (گازوئیل) پیگیری می کنند که اگر این طرح و تولید موتور گازوئیل سوز به طور موازی پیگیری شود و به استاندارد جهانی برسیم طرح بسیار موفقی خواهد بود .

فولادگر همچنین از اجرای طرح های تحقیقاتی سوخت گیاهی و موتورهای هیبریدی در شرکت مگاموتور خبرداد و افزود: نمونه هایی از سوخت گیاهی بیو اتانول که از هیدروکربن نباتات به عنوان تامین کننده سوخت استفاده می شود با موفقیت ازمایش شده است .

وی افزود: دو طرح اخیر در حد تحقیقاتی است و اجرایی شدن انها نیاز به بسترسازی دارد و زمان بیشتری طول خواهد کشید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد