اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

200 مدل موتورسیکلت در کشور استاندارد است

رییس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت: 214 واحد تولیدی موتورسیکلت در کشور فعالیت دارند که از این تعداد 200 مدل موتورسیکلت تولیدی تاییدیه استاندارد را دریافت کرده اند .

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ؛ محمد ناظمی اردکانی افزود :‌ موسسه استاندارد ، 25 استاندارد در رابطه با موتورسیکلت تدوین کرده است که از این تعداد 11 مورد اجباری است .

وی با اشاره به تدوین 27 استاندارد بین المللی در زمینه موتورسیکلت اظهارداشت: در کشورهای اروپایی نیز 25 استاندارد اجباری تدوین شده برای تولید موتورسیکلت اعمال می شود که این امر سبب ارتقاء سطح ایمنی این وسیله نقلیه شده است .

رییس موسسه استاندارد با بیان اینکه فاصله خود را با استانداردهای بین المللی کاهش می دهیم تصریح کرد: تعداد 11 استاندارد اجباری در تولید موتورسیکلت رعایت می شود که از این تعداد 10 استاندارد مربوط به ایمنی و یک استاندارد مربوط به میزان آلایندگی و مصرف سوخت است.

ناظمی در این نشست با بیان اینکه فرهنگ استفاده صحیح از موتورسیکلت باید نهادینه شود افزود: برای افزایش سطح ایمنی و پیشگیری از هرگونه خسارت جانی و مالی برای راکبان، باید ‌انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت در تدوین استانداردهای ملی و بین المللی مشارکت داشته باشند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد