اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

کمیته تعیین قیمت خودرو باید در مورد قیمت تندر90تصمیم گیری کند

عضو کمیسیون صنایع در رابطه با روند پروژه تند ر90 گفت:طبق جلسه ای که هفته گذشته با ایران خودرو و مسئولین وزارتخانه داشتیم ، ایران خودرو اعلام کرد که مشکلات مرتفع شده است .

محمد استکی گفت:ایران خودرو افزودتوافقهایی هم با شرکت رنو پارس صورت گرفته و ایشان قول لازم را در جهت اصلاح مشکلات چه در زمینه تامین قطعات و چه ارائه خودرو داده اند ،و مصاحبه ای هم که با خبرنگاران داشتند به این قضیه تاکید کردند و با این تفاسیر فکر می کنم مشکلی دیگر در روند پروژه نباشد .

وی در مورد قیمت تندر 90 افزود:طبق قرارداد اولیه ای که با شرکت رنو پارس بسته شده بر مبنای یورو بود و هم اکنون شاهد افزایش بهای یورو هستیم و این بی تاثیر در بهای تندر 90 نخواهد بود ولی باز هم باید توجه داشت در مورد قطعاتی که در داخل کشور تولید می شودو به بهای یورو مرتبط نمی شود در هر صورت کارشناسان باید توجه لازم را داشته باشند تا هم به مصرف کننده وهم تولید کننده اجحاف نشود .

محمد استکی افزود:البته بحث تورم داخلی را هم نباید نادیده انگاشت که در هر صورت کمیته تعیین قیمت خودرو باید با در نظر گرفتن همه موارد در مورد قیمت تندر 90 تصمیم گیری کند.

وی در مورد اینکه تولید انبوه تندر 90 بازار خودرو را تحت تاثیر قرار خواهد داد یا خیر گفت:به هر حال اگر تولیدی آن افزایش پیدا کند بی تاثیر نخواهد بود ولی به نظر بنده هرخودرویی بازار خودش را پیدا کرده و

برمبنای کیفیت و قابلیت هایی که هر کدام از محصولات دارند قیمت خود را خواهند داشت .

محمد استکی در مورد وزارت محرابیان گفت:هم اکنون مجلس نسبت به ایشان نظر مثبت دارد و با توجه به جلساتی که کمیسیون و بعضی نمایندگان با ایشان داشتندارزیابی مثبتی نسبت به رای آوردن ایشان می شود ،من نیز نظر مثبتی نسبت به ایشان دارم .

وی در مورد ضرورت وجودمعاونت خودرو افزود:بنده فکر می کنم لزومی ندارد وجود چنین معاونتی به طور جداگانه بلکه لازم است که اشکالات توسط مدیریت خودرو و مسئولین وزارت خانه پیگیری شود ،چون خودرو نسبت به بقیه صنایع موجود در کشور ترجیح ندارد که معاونتی خاصی برا ی آن در نظر بگیریم .

استکی در پایان گفت:باید ببینیم هدفمان از تشکیل معاونت چیست اگر لازم برای آن توجیحی داشته باشیم سایر صنایع نیز از آن مستثنی نمی باشند و می توان برای آنها هم تعمیم داد د رهر صورت جای گفتگو دارد که باید دقیقا"بررسی شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد