اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

سرمایه گذاری جنرال موتورز در یک شرکت تولید اتانول از زباله

جنرال موتورز در یک شرکت تولید اتانول از زباله سرمایه گذاری می کند.

به گزارش خبرخودرو ، شرکت خورو سازی جنرال موتورز اعلام کرد سرگرم سرمایه گذاری در یک شرکت تازه تاسیس است که قرار است تا سال دوهزاروده از زباله اتانول تولید کند.

این شرکت نوپا موسوم به "کاسکاتا" اعلام کرد با بهره گیری از باکتری که در دانشگاه اوکلاهاما پرورش یافته است و فناوری های موجود تبدیل مایعات به گاز،‌می توانند اتانولی با درجه خلوص نودونه و هفت دهم درصد تولید کنند. شرکت کاسکاتا اعلام کرد این روش در مقایسه با روش فعلی تولید اتانول از ذرت، بسیار مقرون به صرفه تر است.

جنرال موتورز میزان سرمایه گذاری خود را در شرکت کاسکاتا اعلام نکرد اما مسئولان این شرکت گفتند این حجم سرمایه گذاری به انها در ورود سریع به بازار کمک می کند.

اتانول برای کاهش مصرف نفت معمولا با بنزین مخلوط می شود. در اکثر سوخت هایی که در امریکا عرضه می شود، ده درصد اتانول وجود دارد و خوروهای امروزی بدون هیچ مشکلی ان را می سوزانند.

جنرال موتورز وعده داده است تا سال دوهزارودوازده پنجاه درصد خوروهای خود را به امکان بهره گیری از سوخت های حاوی اتانول مجهز کند. اما این اقدام را به توزیع کافی اتانول در صدو هفتاد هزار پمپ بنزین امریکا مشروط کرده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد