اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

تعرفه واردات خودرو به 75 درصد تقلیل یافت

مخبر کمیسیون تلفیق گفت: براساس مصوبه عصر امروز این کمیسیون در سال آینده تعرفه واردات خودروی سواری از 90 درصد کنونی به 75 درصد تقلیل خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، محمد مهدی مفتح با بیان اینکه جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق به درآمدهای مالیاتی مستقیم در سال آینده به استثنای فروش نفت خام اختصاص داشت گفت: براساس مصوبه کمیسیون ، مالیات بر واردات در سال آینده رقم 5 هزار و 372 میلیارد تومان تصویب شد که از این رقم چهار هزار و 790 میلیارد تومان مربوط به حقوق ورودی است.

وی با بیان اینکه رقم حقوق ورودی مالیات از 500 میلیارد تومان پیش بینی شده در لایحه بودجه دولت در کمیسیون تلفیق به 517 میلیارد و 500 میلیون تومان افزایش یافت گفت : براساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ، حقوق گمرکی و سود بازرگانی وزارتخانه ها 65 میلیارد تومان در سال آینده پیش بینی و تصویب شد.

مفتح افزود: رقم مالیات بر واردات کالا و خدمات در کمیسیون ، رقم یک میلیارد و 463 هزار میلیارد تومان به تصویب رسید.

وی گفت: بنابراین رقم کلی مالیات غیرمستقیم در سال آینده 6 هزار و 835 و نیم میلیارد تومان خواهد بود که این رقم نسبت به سال جاری 67 و نیم میلیارد تومان افزایش یافته است.

مفتح گفت: مالیات عملکرد شرکت های نفتی همچنان مراعاست و کمیسیون بعدا در این باره تصمیم گیری می کند.

مخبر کمیسیون تلفیق افزود: دولت در سال آینده اجازه دارد برای مصارف هزینه ای خود از محل فروش نفت خام 15 میلیارد و 792 میلیون دلار برداشت کند.

وی درباره رقم ریالی این مبلغ گفت: دولت هر دلار را 890 تومان برای سال آینده پیش بینی کرده است اما کمیسیون بعدا دراین باره بحث خواهد کرد.

مخبر کمیسیون تلفیق گفت: براساس مصوبه دیگر این کمیسیون ، سوخت هواپیما مانند سال 86 بدون یارانه و به قیمت آزاد تحویل می شود.
نظرات 1 + ارسال نظر
ف شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 08:23 ق.ظ

چه عجب دولت و مجلس محترم به فکر مردم افتادند . اینم به لطف سازمان تجارت جهانی است که محلت ۱۰ ساله با برنامه اجرایی برای اقایان فرستاده دولت محترم دو سال مالیات ها را کم نکر و یک دفعه ۱۵ در صد کم کرد در صورتی که این سال سوم است از دولت که مالیات کم نشده باید ۳۰ درصد کم می شد این ضربه را شرکت های داخلی می خورند که نمی توانند یک دفعه با برداشته شدن مالیات با خودرو های خارجی رقابت کنند و شرکت های خارجی نیز تمایلی به سرمایه گذاری و وارد کردن تکنولوژی و ایجاد کار و مصرف مواد و اشتغال زایی صد چندان را ندارند با این مالیات های زیاد اول شرکت ها ضرر می کنند بعد مردم و در کل جامعه و ....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد