اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

بهتر است واردات فقط از طریق خودروسازان معتبر صورت بگیرد!!!!!!!!?

یک کارشناس صنعت خودرو در رابطه با واردات بی ضابطه خودرو گفت :اصل قانون واردات مشکل خاصی ندارد ، این نحوه اجرای آن است که مشکلاتی را به وجود آورده است . طبق قانون ،هر مدل خودرویی که وارد کشور می شود باید شرکتی نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش آن را عهده دار شود .مشکلی که وجود دارد این است که شرکتهایی که نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش را به عهده می گیرند بعضا"ممکن است صلاحیت انجام این کار را نداشته باشند .مشاهده می شود شرکتهایی که مجوز واردات به طور قانونی دریافت می کنند حتی نمایندگی فروش ندارند و یا نهایتا"5 نمایندگی در کل کشور دارا می باشند.

وی در گفتگو با خبر خودرو گفت: بد نیست مقایسه ای بین شرکتهای تولید کننده داخلی داشته باشیم . به عنوان مثال کارخانه ای مانند شرکت تولیدی مرتب با وجود داشتن تولید سالیانه 1000 دستگاه خودرو، 30 نمایندگی و خدمات پس از فروش دارد. یا مجموعه ایران خودرو و سایپا با توجه به حجم بالای تولید ،نزدیک به 1000 واحد نمایندگی و خدمات پس از فروش را دارا می باشند .حتی شرکت پارس خودرو نیز با وجودی که از حجم بالای تولیدی برخوردار نیست ،دارای تعداد قابل توجهی نمایندگی و خدمات پس از فروش است .

این کارشناس صنعت خودرو در ادامه افزود: گروه بعد ، وارد کنندگانی هستند که به منظور کسب سود از کشورهای حوزه خلیج فارس بدون توجه به اینکه خودروهای مذکور برای شرایط جوی و آب وهوایی آن منطقه تنظیم شده اند خودرو را بدون ارائه خدمات پس از فروش وارد می کنند . زمانی که این خودروها به مشکل بر می خورند خریدار انتظار ارائه خدمات از مراکز موجود را دارد .این مراکز به دلیل اینکه این خودروها تحت گارانتی این شرکتها نیستند از ارائه خدمات سر باز زده و یا با مبالغ گزافی این کار را انجام می دهند که این نیز باعث ایجاد معضلاتی برای مشتریان می گردد. گروهی دیگر ،وارد کنندگانی هستند که خودروهای دست دوم را خریداری کرده و با ایجاد تغییراتی در آنها به عنوان خودروی نو به مشتریان عرضه می کنند.

وی در ادامه اظهار داشت : پیشنهاد می کنم در مرحله اول برای صدور مجوز به شرکتها جهت واردات دقت بیشتری صورت بگیرد تا این شرکتها از صلاحیت ارائه خدمات پس از فروش برخوردار باشند .از سوی دیگر ،به اشخاص حقیقی اجازه واردات خودرو داده نشود مگر اینکه برای استفاده شخصی این کار انجام دهند و از آنها تعهد گرفته شود که خدمات پس از فروش با خود اشخاص باشد نه نمایندگی های مجاز . بحث خودرو با موارد دیگر از جمله وسایل الکتریکی متفاوت است و باید به بازار و واردات آن توجه بیشتری صورت گیرد.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: نمایشگاه داران چون با هدف سود آوری واردات را انجام می دهند ،خدمات پس از فروش را بر عهده نمی گیرند .به این ترتیب کمترین زحمت و بیشترین سود نصیب نمایشگاه داران و مشکلات و ضرر نصیب مشتریان می گردد.در حال حاضر کشور در وضعیتی می باشد که به ارز حاصل از نفت و صادرات غیر نفتی نیاز دارد .هزینه کردن این ارز برای واردات خودرو به صلاح کشور نمی باشد زیرا صرف رفاه بیشتر طبقات بالای جامعه می گردد . خودروهایی که وارد می شود خودروهای با کیفیتی که انتظار می رود نیست و نیاز مشتری رارفع نمی کنند در نتیجه بسیاری از مشتریان رغبت بیشتری به استفاده از خودروی داخلی پیدا می کنند.

به عنوان مثال خودروی C5 از طریق شرکت معتبر سایپا وارد شده است و خمات پس از فروش آن نیز به خوبی ارائه می شود،خودروی فول آن نیز توسط نمایشگاه داران وارد شده است و اختلاف قیمت پائینی بین این 2 مدل وجود دارد.این نشان دهنده این است که مردم به صنعت داخل کشور اهمیت می دهند.در حال حاضر مشتریان ترجیح می دهند در شرایط قیمتی مساوی از خودروی داخلی استفاده کنند تا خودروهای خارجی .ضرر دیدن مشتریان از خرید خودرهای خارجی باعث جذب آنها به سمت خودروهای داخلی شده است . بهتر است واردات فقط از طریق خودروسازان معتبر صورت بگیرد.مهمترین مطلب در دنیا حفظ بازار است .در حال حاضر بازار کشور با بهای اندکی در اختیار کشورهای عربی و واسطه ها قرار گرفته است . کاش این اتفاق نمی افتاد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد