اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اولویت صنعت خودروسازی باید تولید خودروهای کم مصرف باشد

، وزیر صنایع و معادن گفت : باید نظام تولید خودروها به گونه ای متحول شود که تولیدکنندگان و مصرف کنندگان به دنبال خودرو کم مصرف باشند.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، علی اکبر محرابیان در حاشیه مراسم افتتاح خط تولید موتور خودرو کم مصرف افزود : پس از سهمیه بندی بنزین ، تقاضای خودروهای کم مصرف در بازار زیاد شد که پس از اجرای طرح تعیین نرخ بنزین براساس نرخ عادی و نرخ بین المللی نیز افزایش قابل ملاحظه ای خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه دوره سهمیه بندی بنزین کوتاه خواهد بود ، گفت: امیدواریم تا پایان سال 87 بتوانیم با تولید خودروهای کم مصرف و کاهش مصرف بنزین طرح سهمیه بندی را کنار بگذاریم.

وزیر صنایع و معادن با اشاره به بهره برداری از خط تولید موتور کم مصرف در شرکت ایران خودرو افزود : این موتورهای کم مصرف با پایه گازسوز و بنزین تولید می شود.

محرابیان درباره روند تولید خودروهای دوگانه سوز نیز گفت : هم اکنون بیش از 60 درصد محصولات ایران خودرو ، دوگانه سوز است و در برنامه راهبردی وزارت صنایع و معادن هم بر تولید این نوع خودروها تاکید شده است.

وی افزود : در تمام مناطقی که امکان استفاده از سوخت گاز طبیعی وجود دارد ،خودروهای دوگانه سوز عرضه می شود.

وزیر صنایع و معادن ابراز امیدواری کرد: با ایجاد زیرساخت های مناسب و احداث جایگاه های توزیع سوخت گاز طبیعی تا سال آینده ، روند تولید خودروهای دوگانه سوز تسریع شود.

محرابیان افزود : هم اکنون طرح گازسوز کردن خودروهایی که مصرف سوخت آنها در هر 100 کیلومتر بیش از 20 لیتر است نیز در حال اجراست.

محرابیان درباره صرفه جویی در مصرف بنزین گفت : با اجرای طرح ها و برنامه های ستاد تبصره 13 و سهمیه بندی بنزین بیش از 6 میلیارد دلار در کشور صرفه جویی ارزی شده است.

وی روند اجرای طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده را هم مناسب ارزیابی کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد