اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

ساخت خودرویی که می تواند زیر آب حرکت کند

: پژوهشگران خودرویی ساختند که زیر اب حرکت می کند.

به گزارش خبرخودرو ، شرکت سوئیسی رین اسپید موفق شده است خودرویی بسازد که می تواند تا عمق ده متر زیر اب برود. قرار است این خودرو در نمایشگاه ماه اینده خودرو در شهر ژنو در معرض دید عموم قرار داده شود.

این دستاورد یادارو فیلمهای جاسوسی جیمز باند است که در ان وی بر خودرویی سوار می شد که می توانست زیر اب به زیردریایی تبدیل بشود. ان تصاویر بااستفاده از شیوه های پویا نمایی ساخته شده بود اما گویا این رویا به واقعیت تبدیل شده است.

شرکت سوئیسی مذکور برای ساخت این خودرو از چند خودروی مسابقات ورزشی استفاده و موتور انها را با چندین موتور برقی جایگزین کرده است. سه موتور در قسمت عقب این خودرو تعبیه شده است. یکی از این خودروها نیروی محرک برای حرکت خودرو بر روی زمین را فراهم می کند و دو موتور دیگر در مواقعی که این خودرو زیر اب قرار می گیرد نیروی محرک ان را تامین می کنند. هوای مکنده از درون یک باک حاوی هوای فشرده که مشابه تجهیزات مورد استفاده در غواصی است تامین می شود. مسوولان شرکت مذکور مدعی هستند این خودرو نه تنها انقلابی در عرصه خودروسازی جهان به شمار می رود بلکه سازگار با محیط زیست نیز است چراکه هیچ گونه گازی از ان متصاعد نمی شود و فضای داخلی ان در مقابل فرسایش ناشی از قرار گرفتن در مقابل اب شور مقاوم است.

مدیر عامل شرکت سوئیسی سازنده این خودرو اعلام کرده است در حال حاضر هیچ برنامه ای برای تولید این خودرو به صورت انبوه ندارد و نمی تواند قیمتی برای ان تعیین کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد