اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

الزام خودروسازان برای استفاده از برچسب سوخت خودروها اجرایی نشده

 پیش نویس معیار مصرف سوخت خودروها به وسیله شرکت بهینه سازی تهیه و پس از بحث و بررسی در جلسات کمیته معیارهای مصرف انرژی و لحاظ شدن نظر تمامی اعضا کمیته از جمله وزارت صنایع و موسسه استاندارد تدوین و به تصویب نهایی رسیده که اجرای آن باید به وسیله موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به خودروسازان الزام شود ،اما تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نشده است .

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، بر اساس ماده تبصره 13 بودجه سال جاری کشور نصب بر چسب سوخت ا زابتدای بهمن ماه برای خودروهای تولیدی اجباری شده است که تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است .

همچنین شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به عنوان یکی از سه مرجع صدور تاییدی برای خودروهای وارداتی ،اجرای دقیق این معیارهای را مد نظر قرار داده و خودروهایی موفق به اخذ مجوز این شرکت جهت ورود به کشور شده اند که مصرف سوخت آنها در محدوده های مجاز ذکر شده در استاندارد قرار داشته است.

شرکت بهینه سازی مصرف سوخت ضابط قانونی در اجرای معیار مصرف سوخت در مورد خودروهای ساخت داخل نیست و این وظیفه موسسه استاندارد است که خودروهای تولیدی کارخانه ها را تست کرده و در جهت نصب برچسب مصرف سوخت و توقف خودروهای فاقد استاندارد واردعمل شود.

بر اساس ماده 121 قانون برنامه توسعه سوم و همچنین ماده 20 برنامه چهارم توسعه ،وظایف کمیته تدوین معیار شرح داده شده که وظیفه شرکت بهینه سازی تهیه پیش نویس استاندارد ها تعیین شده است.

شرکت بهینه سازی به عنوان یکی از اعضای کمیته تدوین معیار مصرف سوخت جهت هر گونه مشاوره و همکای با موسسه استاندارد در جهت اجرایی کردن این معیار ها آمادگی کامل دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد