اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

مشکل تندر90 فقط نقدینگی است نه چیز دیگر

دبیر انجمن قطعه سازان گفت: با توجه به توانایی قطعه سازان داخلی در تامین نیازهای تندر90 نیازی به ورود CKD از خارج از کشور نداریم و برای رفع مشکل تندر90 باید مسائل و مشکلات مالی موجود را از سر راه برداشت .

نجفی منش در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود: با توجه به مشکلات پیش آمده در زمینه تهیه مواد اولیه شرکتهای قطعه ساز و تغییر رویه شرکت های تولیدکننده مواد اولیه خارجی در زمینه تحویل مواد اولیه ، شرکتهای قطعه ساز داخلی با مشکل نقدینگی مواجه هستند.

وی در مورد تغییرات به وجود آمده در زمینه خرید مواد اولیه گفت: پیش از این شرکتهای قطعه ساز با تامین اعتبار در بانکهای ایران می توانستند از شرکتهای خارجی مواد اولیه خریداری کنند و پس از تحویل کالا توسط شرکتهای خارجی ، بانک پرداخت هزینه آنها را متقبل می شد. ولی در حال حاضر شرکتهای قطعه ساز جهت خرید مواد اولیه وجه نقد بپردازند و این کمبود نقدینگی سبب ایجاد مشکلات برای تولیدکنندگان قطعه داخلی شده است.

نجفی منش در پایان با اعلام متضرر شدن شرکتهای قطعه ساز داخلی در این زمینه گفت: بسیاری از تولیدکنندگان قطعات لازم را تهیه کرده و در انبارها نگهداری می کنند و به دلیل عدم تولید تندر90 و سرمایه گذاری کلان در این رابطه دچار ضرر و زیان های فراوان شده اند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد