اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

رنو مگان در ایران مونتاژ می‌شود

" طارق تونالی اوغلو " مدیرعامل جدید شرکت بزرگ اویاک رنو ترکیه گفت : براساس توافقات انجام شده با ایران خودروی رنو مگان تا سقف تولید ‪۱۵‬ هزار دستگاه در کارخانه پارس خودرو مونتاژ خواهد شد.

تونالی اوغلو این مطلب را در نشست مطبوعاتی که به مناسبت تغییر و تحول در مدیریت شرکت اویاک رنو فعال در استان بورسای ترکیه برگزار شد، اعلام کرد.

‬گفته می‌شود تونالی اوغلو پیشتر مدت چهارسال در ایران فعالیت داشته و در طرح کنونی مونتاژ رنو مگان در کارخانه پارس ایران نقش مهمی را ایفا کرده است .

‬تونالی اوغلو که نخستین مدیرعامل ترکیه‌ای ایویک رنو پس از ‪۳۹‬سال در این کشور است از هفته آینده (اول ماه آوریل ) به طور رسمی کار خود را در این شرکت که یکی از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی ترکیه است ، آغاز خواهد کرد.

مدیرعامل جدید اویاک رنو گفت : برخی ازقطعات خودرو تولید شده در کارخانه اویاک رنو در بورسا به صورت مونتاژ (‪ (CDK‬به ایران ارسال شده و در کارخانه پارس با ظرفیت مونتاژ هر خودرو در ‪ ۵‬تا ‪ ۶‬ساعت و سالانه در مجموع قریب به ‪ ۱۵‬هزار دستگاه رنو مگان از نوع سدان به بازار عرضه خواهد شد.

او در تشریح فعالیت رنو در ایران گفت : شرکت بزرگ ایران خودرو که ‪۴۹‬ درصد سهام آن در کنترل دولت است نیز تولید داچیا لوگان را شروع کرده است تونالی اوغلو افزود: مجوزهای لازم از طرف ایران تا آوریل صادر خواهد شد و مونتاژ رنو مگان در ایران به زودی شروع می‌شود.

همزمان با مطرح شدن عرضه سمند به بازار ترکیه و مونتاژ و تولید این خودروی ملی ایرانی در ترکیه ، موضوع صدور رنو مگان ساخت ترکیه نیز به ایران مورد توجه محافل اقتصادی ترکیه قرار گرفته است .

به عقیده ناظران اقتصادی همکاری‌های نزدیک میان بخش‌های خصوصی دو کشور همسایه ، حاصل روند روبه رشد روابط سیاسی و اقتصادی میان تهران و آنکارا است .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد