اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

سیاست ما تثبیت قیمت ها در سال جاری است

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه امسال 30 محصول جدید توسط این شرکت وارد بازار می شود اظهار داشت: استراتژی ما برای تولید محصول در چند سال آینده ، داشتن 4 پلتفرم با هر سال یک فیس لیفت جدید و هر 3 سال یک بدنه جدید است.

مهندس بذرپاش در کنفرانس مطبوعاتی که در سایپا و با حضور خبرنگاران برگزار شد اعلام کرد : امسال هدف گذاری ما برای صادرات و قطعات 3 برابر کردن صادرات 100 میلیون دلاری گذشته است و بنا داریم تا این رقم را به حدود ۳۱۵ میلیون دلار برسانیم . در همین راستا ، 15 پروژه توسعه ای را برای شرکت تعریف کرده ایم که احداث کارخانجات مخازن CNG ، نمایندگی شمال آفریقا و مرکز ارزیابی خودرویازی سایپا از عمده آنهاست.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه رضایت مشتری از اهداف اساسی این شرکت است گفت: در سال 87 ، 15 تا 30 درصد افزایش ناوگان در امداد خودرو خواهیم داشت و زمان انتظار را از 40 دقیقه به 35 دقیقه کاهش می دهیم. همچنین طرح گارنتی در زمان وارانتی نیز از دیگر اقدامات شرکت در جهت مشتری مداری خواهد بود.

بذرپاش در خصوص افزایش قیمت خودرو در پایان سال گذشته و آغاز سال 87 گفت : از آنجا که فاصله کیفی برخی خودروها در بازار افزایش قابل توجهی یافته بود با موافقت مسئولان ، قیمت برخی خودروها را برای کاهش دلالی و واسطه گری برای مصرف کنندگان مستقیم افزایش داده و همزمان تیراژ را به طور موقت بالا بردیم.

این در حالی بود که تقاضای مشتریان در سال 86 دو برابر تیراژ ما یعنی 55 هزار دستگاه بود و ما باید بر خلاف برنامه مصوب تیراژ را افزایش می دادیم.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت در خودروی پراید بنزین سوز بیش از دوگانه سوز بود و این بر خلاف انتظار بازار بود افزود: با وجود آنکه در خودرویی مانند زانتیا 5-3 درصد مغایرت قیمت داشتیم اما در پراید با وجود آپشن های متفاوت تنها 150 هزار تومان تفاوت قیمت وجود داشت و به محض کنترل بازار قیمت ها بع حد اولیه باز خواهد گشت.

بذرپاش با تاکید بر اینکه سیاست این شرکت ، تثبیت قیمت ها در سال جاری است افزود: تولید خودروی ارزان قیمت در کلام راحت است اما تعیین قیمت برای چنین خودرویی در صورتی است که از امکانات رفاهی ، زینتی و امنیتی آن صرفنظر کنیم و این شایسته خانواده ایرانی نیست.

ما پیشنهاد داده امی تا دولت با افزایش کیفیت ، کاهش هزینه و در راستای طرح هدفمند کردن یارانه ها ، دهک های پایین را رای خرید خودروهای داخلی یاری دهد.

مدیر عامل سایپا از واگذاری خودروی پیش فروش شده تندر 90 تا پایان خرداد خبر داد و گفت: این شرکت 32 هزار دستگاه پیش فروش کرده بود که تنها 7 هزار خودرو هنوز به مشتریان واگذار نشده و از پایان خرداد فاز دوم ثبت نام با 85 هزار دستگاه آغاز خواهد شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد