اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

دومین خودروی ملی دهه فجر عرضه می شود

مدیر عامل شرکت ایران خودرو از تولید دومین خودروی ملی مطابق با مشخصه های روز دنیا در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو، منطقی در برنامه گفتگوی خبری شبکه 2 سیما افزود:‌ در سال 87 به تولید یک میلیون خودرو در سال خواهیم رسید و در سال 88 عمده خودروهای ما تولید خودمان یا محصول مشترک خواهد بود و با این ویژگی ها وارد بازار بین المللی می شویم.

وی با بیان اینکه امکان تفاوت کیفیت در عرضه محصولات داخلی و محصولات صادراتی وجود ندارد گفت: در سال 86 تعداد 22 هزار و 500 دستگاه 206 اس دی به فرانسه صادر شده است که این سفارش برای امسال به 36 هزار دستگاه رسیده که نشان دهنده کیفیت محصولات ما و مطابقت با استاندارد های جهانی است.

منطقی با اشاره به افزایش صادرات به روسیه گفت.. هم اکنون 18 هزار دستگاه سمند در این کشور در حال تردد است که این موضوع نشان دهنده کیفیت محصولات است.

وی افزود.. امسال تعداد نمایندگی های ما در روسیه از 25 به 50 می رسد و تعداد سفارش ها نیز حداقل 23 هزار دستگاه است.

منطقی گفت.. در سوریه نیز سمند را معادل خودروهای کره ای ، پژو 206 را معادل خودروهای اروپایی و روآ را معادل خودروهای چینی می دانند.

وی با مقایسه صنعت خودرو در ایران و کره گفت :‌ با توجه به اصرار دولت برای تدوین راهبرد صنعتی می توان گفت تا 12 سال آینده در زمینه طراحی و تولید خودرو به سطح کشور کره خواهیم رسید.

منطقی در خصوص خودروی سمند نیز خاطرنشان کرد :‌ موتور این خودرو در داخل تولید می شود و با وجود اینکه در ابتدا از کارشناسان خارجی برای طراحی کمک گرفته شد اما هم اکنون خودمان این خودرو را تولید می کنیم.

وی افزود :‌ با توجه به بالا بودن هزینه های طراحی سیاست ما طراحی مشترک با شرکتهای خارجی است و در آینده نزدیک بخشی از خودروهای ما با طراحی مشترک تولید می شود که به تدریج سهم ایران در آنها بیشتر خواهد شد.

منطقی با اشاره به بحث قیمت گذاری خودرو ها گفت :‌ باتوجه به سیاست دولت برای تثبیت قیمت خودروها، قیمت محصولات خود را در سال 86 بر مبنای سال 85 قرار دادیم و در سال 87 نیز همین سیاست را دنبال می کنیم.

وی افزود.. با این حال در سال 86 قیمت مواداولیه بطور متوسط 12 درصد، قیمت دستمزد 24 درصد و قیمت ارز 15 درصد رشد داشته است و این امر سبب می شود در مرحله ای حاشیه سود منفی شود که خودروساز نمی تواند آن را تحمل کند.

منطقی گفت: اگر حاشیه سود کمتر از سه تا پنج درصد شود باید قیمت ها در کمیته سیاستگذاری خودرو بررسی شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد