اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

مشتریان لوازم یدکی خودرو به نشان استاندارد کالا توجه کنند

سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران از مشتریان قطعات یدکی خودرو خواست به نشان استاندارد ملی و یا استاندارد کشورهای دیگر در این کالا ها توجه کنند.

به گزارش خبر نگار خبرخودرو ، معاون اداره کل نظارت بر اجرای استاندارد با اشاره به وضع موجود قطعات یدکی خودرو در سطح کشور گفت : بالغ بر 425 واحد تولیدی مشمول استاندارد اجباری در زمینه قطعات یدکی خودرو درکشور وجود داردکه دراین بین 360واحد دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد و بقیه فاقد پروانه هستند.

محمد مهدی جعفری افزود : واحدهای تولیدی تایر و لنت ترمز بهترین وضعیت را از لحاظ دارا بودن پروانه کاربرد علامت استاندارد و واحدهای تولیدی سیبک خودرو از این لحاظ کمترین پروانه را دارند.

وی با اشاره به استانداردهای 51 گانه خودرو گفت: در بخش قطعات 28 استاندارد از نظر مقررات اجباری باید رعایت شود و 30 آزمایشگاه درزمینه‏آزمایش قطعات خودرو یا قطعاتی ‏که کاربرد دارد درسطح کشور فعالیت می‏کنند.

جعفری با بیان اینکه در کنترل قطعات یدکی در صورتیکه استاندارد ملی تدوین نشده باشد از استاندارد معتبر بین المللی استفاده می شود خاطرنشان کرد : در حال حاضر تعداد زیادی از قطعات یدکی خودرو مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد است.

وی با بیان اینکه خودروهای وارداتی علاوه بر خودروهای داخلی در سطح بازار استاندارد 51 گانه را رعایت می کنند افزود : خودروهای خدماتی از جمله آمبولانس ها و خودورهای آتش نشانی علاوه بر استاندارد 51 گانه تجهیزات جانبی آنها نیز باید مورد تایید قرار گیرد.

معاون اداره کل نظارت بر اجرای استاندارد افزود : درصد بالایی از قطعات وارداتی نامرغوب محصول کشورهای جنوب شرق آسیاست که بصورت کالای مرجوعی به کشور مبدا برگشت داده می شود.

وی با بیان اینکه نصب قطعات یدکی غیر استاندارد روی خودرو موجب بروز حوادث جبران ناپذیر می شود تاکید کرد : مردم برای خرید قطعات یدکی بیشتر از نمایندگی های معتبر در سطح بازار یا نمایندگی های فروش خودروسازان مراجعه کنند واز هرگونه مراجعه به مراکز غیر معتبر خودداری کنند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد