اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

صادرات خودرو به ایران، پژو فرانسه را صدرنشین کرد

اتومبیل فرانسوی پژو به خاطر صادرات خود به ایران، مقام اول را در اروپا از آن خود کرد

به گزارش خبرنگار «تابناک» از پاریس، پایگاه بورس پاریس، روز گذشته آخرین گزارش خود را درباره فعالیت سه ماهه اخیر سازندگان اتومبیل در فرانسه و اروپا اعلام کرد.



بنا بر آمار اعلام شده، کارخانه «پژو.پی.اس.آ» فرانسوی، با فروش نزدیک به 132 هزار اتومبیل به خارج از فرانسه، در مقایسه با کارخانه‌های مشابه اتومبیل‌سازی اروپایی، مقام نخست را از آن خود کرده است.
به نوشته این نشریه، فروش خارجی «پژو» نسبت به سه ماه گذشته، رقمی معادل 92 درصد افزایش را نشان می‌دهد که عمدتا به خاطر صادرات محصولات این کارخانه بوده است.
این در حالی است که ایران با خرید 66700 اتومبیل، در مقام نخست خریداران محصولات پژو قرار گرفته است.

خریداران اتومبیل در 25 کشور اروپایی، جمعا تنها 32 هزار اتومبیل و کشور چین هم 9.900 اتومبیل از این کارخانه خریداری کرده‌اند.
به رغم رونق بخشیدن بخش اقتصادی فرانسه به کمک بازار ایران، دولتمردان این کشور همچنان به در پیش گرفتن مواضع خصمانه با کشورمان و نیز فعالیت‌های تبلیغاتی دست‌اندرکاران علیه کشورمان ادامه ‌می‌دهند.

بنا بر این گزارش، در مراسم گذر مشعل المپیک از فرانسه، عده‌ای بر سر راه این مشعل، مزاحمت‌هایی ایجاد کردند که در این باره، سارکوزی درباره شرکت در مراسم افتتاحیه المپیک امسال اظهار تردید کرد.
همچنین در پی این حرکت فرانسوی‌ها، چینی‌ها مواضع تندی نسبت به فرانسه و داشتن روابط آتی با این کشور در پیش گرفتند.

سارکوزی نگران از دست دادن بازار چین با عجله «ژان پیر رافران»، نخست‌وزیر اسبق فرانسه است و برای این کار یک سناتور را برای توضیح به چین فرستاد و در مصاحبه اخیر تلویویزنی خود، مزاحمان مشعل المپیک را محکوم کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد