اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

نصب برچسب استاندارد ملی مصرف سوخت در ایران خودرو آغاز شد

برچسب استاندارد ملی میزان مصرف سوخت با کد "4241 " به منظور کاهش مصرف سوخت از امروز روی خودروهای تولیدی شرکت ایران خودرو نصب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ؛ کیوان وزیری نماینده مدیر عامل ایران خودرو در اخذ گواهینامه های استاندارد خودرو در مراسم نمادین نصب برچسب مصرف سوخت گفت: این برچسب با همکاری مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و مطابق با استاندارد آلایندگی یورو 2 انتخاب شده است و با توجه به اینکه استاندارد مصرف سوخت در دنیا اجباری نیست و استاندارد نیز برای آن وجود ندارد ، نصب برچسب استاندارد مصرف سوخت برای نخستین بار اجرا می شود.

وی با تأکید بر اینکه پیمایش با مصرف سوخت کمتر همواره مورد توجه مشتریان است ، گفت: در چارچوب ضرورت مدیریت مصرف انرژی ، کنترل نرخ رشد مصرف ان ، افزایش بهره وری انرژی و حفظ محیط زیست ، استاندارد ملی 4241 بر اساس معیارها و مشخصات فنی خودروهای تولیدی تعیین شده است.

وی گفت: پس از اندازه گیری و تعیین مصرف سوخت خودروها و مراحل تایید نوع و تطابق تولید ، ‌خودروهای بنزینی تولیدی در ایران خودرو در هفت گروه آ ، بی ، سی ، دی ، ئی ،‌اف و جی ، طبقه بندی شده اند که معیار دی به عنوان معیار پذیرش میانگین مصرف سوخت انتخاب شده است.

وی گفت: خانواده پژو 206 با موتور 1400 و 1600 و تندر 90 در درجه بی ، خانواده سمند وپژو 405 در درجه دی و پارس ئی ال یکس با درجه c طبقه بندی شده اند.

نماینده مدیر عامل ایران خودرو در اخذ گواهینامه های استاندارد خودرو تاکید کرد : خودروهایی ماند روآ و پیکان وانت در درجه خودروهای پر مصرف ودی و بالاتر قرار دارند.

وزیری گفت : در خودروهایی که برچسب بنزین مصرف سوخت انها با رنگ سرخ است ،

میزان مصرف سوخت از حد متوسط بیشتر است .

این مشخصه از این پس در برچسب مصرف سوخت روی خودروها نصب می شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد