اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

راحی و تولید خودروی شهری جایگزین موتور سیکلت

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت:خودرویی که در نمایشگاه خودروی الکتریکی دانشگاه صنعتی شریف تهران با نام پارسا از سوی گروه خودرو دانشکده مکانیک اصفهان ارائه شده است،خودرویی است با ویژگی های ظاهری متفاوت،طول 5/2 متر،عرض 85 سانتیمتر و ارتفاع 5/1 متر که قدرت 9 اسب بخاری آن توانایی افزایش تا 18 اسب بخار رانیز دارد و با شتاب و پایداری خوب و قدرت بالا می تواند 70 کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشد.

دکتر فدائی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود:تنها موتور این خودرو سفارشی است و تمامی اجزای دیگر آن همچون فریم و فرمان و سیستم ترمز و تعلیق آن توسط دانشجویان این دانشگاه طراحی و تولید شده است.بدنه آن آیرو دینامیک است که در برابر نفوذ هوا مقاوم تر عمل می کند و توانسته است در مسابقات ملی رتبه دوم را کسب نماید.

وی در ادامه از طراحی و تولید خودروی شهری جایگزین موتور سیکلت توسط جمعی از دانشجویان دانشکده مکانیک اصفهان خبر داد و گفت:در سال جاری قصد داریم خودروی بنزین سوزی را بسازیم که جایگزین مناسبی برای موتور سیکلت ،باشد و امیدواریم بتوانیم مجوز آن را از نیروی انتظامی اخذ کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان درباره زمان شروع این پروژه افزود:تلاش می کنیم تا از تابستان برای طراحی و تولید این خودرو اقدام نماییم و قردادهای اولیه ای را با شرکت سایپا جهت همکاری در مراحل طراحی و تولید این خودرو منعقد نموده ایم.

وی در پایان گفت:هم اکنون تیم خودرو سازی دانشکده مکانیک اصفهان به تفکیک شامل گروه خودروی مکانیک 9 نفره،گروه خودرو کم مصرف 10 نفره،گروه خودروی فرمولا(خودروهای مسابقه ای)که شامل 10 نفراست و گروه خودروی صحرایی 8 نفره می باشد که تصمیم داریم با ادغام این گروه ها و تلفیقی از این نفرات گروهی را برای طراحی وتولید خودروی شهری جایگزین موتور سیکلت تشکیل دهیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد