اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

خودروهای خارج از استانداردهای معیار مصرف سوخت سال 1387 اعلام شد

بر اساس معیارهای مندرج در استاندارد مصوب بازنگری در اسفند 1385 کمیته تدوین معیار و بر اساس اعداد اعلام شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در سال 1387، 11 خودرو باید از رده تولید خارج شوند.

به گزارش خبرخودرو ،خودروهای پژو405- 1600، پژو 405- پژو آردی، وانت پیکان او اچ وی، وانت پیکان، مزدا آمبولانس، مزدا دو کابین، مزدا تک کابین، پروتن سدان اتوماتیک، وانت نیسان 24 انژکتوری، وانت نیسان 24 اف انژکتوری خودروهایی هستند که از نظر استانداردهای مصرف سوخت از محدوده مجاز تصویب شده خارج بوده و باید جلوی تولید آنها گرفته شود.

این گزارش می افزاید، پیش نویس معیار مصرف سوخت خودروها به وسیله کار گروه کارشناسی کمیته معیار تهیه شده است و پس از بحث و بررسی در جلسات کمیته تدوین معیار مصرف انرژی و لحاظ شدن نظر تمامی اعضا کمیته از جمله وزارت صنایع و موسسه استاندارد تدوین و به تصویب نهایی رسیده است و اجرای آن باید به وسیله موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران انجام شود.

بر اساس این گزارش، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به عنوان یکی از سه مرجع صدور تاییدی برای خودروهایی وارداتی، اجرای دقیق این معیارها را مد نظر قرار داده و تنها خودروهایی موفق به اخذ مجوز این شرکت جهت ورود به کشور شده اند که مصرف سوخت آنها در محدوده های مجاز ذکر شده در استاندارد قرار داشته است.

شرکت بهینه سازی مصرف سوخت ضابط قانونی اجرای معیار مصرف سوخت در مورد خودروهای ساخت داخل نیست و این وظیفه موسسه استاندارد است که خودروهای تولیدی کارخانه ها را تست کرده و جهت نصب بر چسب مصرف سوخت و توقف خودروهای خارج از محدوده استاندارد وارد عمل شود.

بر اساس ماده 121 قانون برنامه توسعه سوم و ماده 20 برنامه چهارم توسعه، وظایف کمیته تدوین معیار شرح داده شده که تهیه پیش نویس استانداردها وظیفه شرکت بهینه سازی است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد