اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

تعریف 70 پروژه مهم بهبود کیفیت محصولات

هدف ایران خودرو دستیابی به کیفیت جهانی است و در این راه 70 پروژه مهم بهبود کیفیت محصولات تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، مهندس اصغر جهانگرد معاون کیفیت ایران خودرو امروز در جمع خبرنگاران حاضر در این شرکت با بیان مطلب فوق افزود: اهداف و برنامه های کیفی سال 87 بر مبنای ارتقای سطح رضایت مشتریان از محصولات و نیز افزایش رضایت از فروش و خدمات پس از فروش خواهد بود.


وی ادامه داد: بهبود نرخ ایرادات عملکردی محصولات در سال87 به میزان 36 درصد و نیز بهبود نرخ ایرادات ظاهری نیز به میزان 35 درصد نسبت به سال قبل در برنامه های معاونت کیفیت ایران خودرو قرار دارد.


جهانگرد در خصوص مهمترین برنامه های بهبود و ارتقای کیفیت محصولات ایران خودرو در سال 87 گفت: اجرای 15پروژه ارتقای کیفی مرتبط با قطعات سمند، توسعه تجهیزات تست الکتریکال، کنترل و رفع 21 ایراد کیفی در شاخص های ظاهری و عملکردی و تعریف 17 پروژه بهبود کیفی در آدیت از جمله این برنامه ها هستند.


وی درخصوص سیاستهای اصلی کیفیت ایران خودرو در سال 1386 گفت: ارتقای سطح رضایت مشتریان ازکیفیت محصولات، ارتقای سازندگان برای دستیابی به کیفیت جهانی، تمرکز بر کیفیت جهانی در بخش های طراحی، تامین و مهندسی، سیاستهای اصلی کیفیت ایران خودرو در سال 1386 بوده است.


معاون کیفیت ایران خودرو با اشاره به روند بهبود شاخص های کیفی محصولات این شرکت در سال گذشته گفت: روند تعداد قطعات برگشتی به نمایندگیها در خصوص پژو 206 به میزان 34درصد بهبود یافته و روند توقف جاده ای این خودرو33 درصد بهبود داشته است.


جهانگرد همچنین به روند بهبود کیفی خودروهای پارس، سمند و روآ اشاره کرد و افزود: روند تعداد قطعات برگشتی سمند 33 درصد و روند توقف جاده ای آن 40 درصد بهبود داشته است.


وی ادامه داد: روند بهبود در تعداد قطعات برگشتی در پارس 34 درصد و روند بهبود در توقف جاده ای این خودرو 33 درصد بوده است.


معاون کیفیت ایران خودرو به کسب نمره خیلی خوب در کیفیت پژو 206 اشاره کرد و گفت: در خودرو پژو206، 77 درصدشاخص های ظاهری و 60 درصد شاخص های عملکردی در سال گذشته بهبود یافته و نمره منفی این خودرو اکنون 95 است.


وی ادامه داد: در مورد خودرو سمند به 164 درصد اهداف بهبود شاخص های ظاهری و 119درصد اهداف بهبود عملکردی که در سال 86 تعیین شده بود دست پیدا کردیم.


جهانگرد به روند نتایج آدیت شرکت بازرسی اشاره کرد و گفت: بر اساس نظر این شرکت نمره منفی سمند و پارس از 270 در سال 84 به 195 رسیده است.


معاون کیفیت ایران خودرو گفت : سرانه ایراد عملکردی محصولات شرکت نسبت به سال گذشته 43 درصد و سرانه ایرادات ظاهری محصولات نیزبطور میانگین 30 درصد بهبود یافته است.


جهانگرد تصریح کرد: تهیه استاندارد تعیین قطعات ایمنی، 15 مورد ارتقای طراحی قطعات در خودرو سمند، 25 اصلاح یا بهبود در محصولات 405،روآ و پارس و غیره از مهمترین اقدامات انجام شده کیفی ایران خودرو در سال 1386 بود ه است.


وی به تعدد گواهینامه های استاندارد و جوایز دریافتی ایران خودرو در سال گذشته اشاره کرد و افزود: لوح صادر کننده نمونه سال 86 ، گواهینامه سیستم مدیریت مبتنی بر EN iso9001:2000 ، تندیس بلورین جایزه ملی بهره وری و تعالی سازمانی،گواهینامه استاندارد سمند LX برای صادرات به کشور روسیه و کسب گواهینامه استاندارد برای صدور پارس ELX به کشور ترکیه ازجمله مهمترین جوایز و دستاوردهای فعالیت های کیفی ایران خودرو بوده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد