اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

حکم دادگاهی در المان برای از بین بردن خودروهای چینی شبیه بی.ام.و

دادگاهی در شهر مونیخ آلمان روز جمعه به وارد کنندگان خودرو ورزشی چند منظوره "شوانگهوان سی.ای.او" ساخت چین که شبیه به یکی از مدلهای خودرو "بی.ام.وی" ساخته شده است دستور داد فروش این نوع خودرو را در بازار المان متوقف کنند و خودروهایی را که وارد کرده اند از بین ببرند.

به گزارش خبرخودرو ، دادگاه به شرکتهای وارد کننده و شرکت "چاینا اتومبیل" دستور داد به شرکت "بی.ام.و" به علت خساراتی که به علت کپی برداری از محصولاتش وارد شده است غرامت بپردازد.

شرکت "بی.ام.و" اعلام کرد خودرو چینی "شوانگهوان سی.ای.او" بسیار شبیه به مدل "اکس فایو" ساخت این شرکت است.

کارل شلویسل مدیرعامل شرکت "چاینا اتومبیل جرمانی" در المان گفت علیه این حکم که هنوز اجرای ان شکل الزامی به خود نگرفته است درخواست تجدید نظر خواهد کرد. وی افزود حاضر است این پرونده را در دیوان عدالت اروپایی مطرح کند.

شلویسل گفت بعید است خودرو "سی.ای.او" که مجوز واردات به سایر کشورهای اروپایی را دریافت کرده است در المان با ممنوعیت فروش مواجه شود. وی گفت بیش از هزار خودرو از این نوع در جاده ها و خیابانهای ایتالیا در رفت و امد است.

وی افزود، این حکم بر اساس شباهت ظاهری خودرو چینی با خوردو "اکس فایو" صادر شده است که زمان ساخت ان به سال 1998 بر می گردد و اکنون خودرویی قدیمی محسوب می شود. وی تاکید کرد شکل ظاهری خودرو را می توان با تغییر دادن پنج یا شش بخش به راحتی تغییر داد.

تاکنون شرکت "بی.ام.و" درباره قصد خود برای دریافت غرامت صحبتی نکرده است. شرکت چینی شوانگهوان به علت اعتراض شرکتهای خودروسازی المان مجبور شد از شرکت دادن خودرو مدل "سی.ای.او" در نمایشگاه بین المللی خودرو فرانکفورت که اواخر سپتامبر گذشته برگزار شد خودداری کند.
نظرات 2 + ارسال نظر
محمد یکشنبه 9 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 10:05 ق.ظ http://www.persiansignal.com/fa/

سلام. وبلاگ خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی قشنگی داری .اگه می خوای تو قرعه کشی سایت ما برنده شی یه سری هم به ما بزن ، ضرر نمی کنی ها.
www.persiansignal.com/fa

فرنام شنبه 15 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 01:06 ب.ظ

دروغ ساله ایران خودرو لگنی مثل روآ را ۸ میلیون می دهد خودرو ۶ میلیونیش حتما گاری هست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد