مدیر عامل شرکت پژو گفت: به شراکت 20 ساله با ایران خودرو افتخار می کنیم.
به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی ایران خودرو، ژان فلیپ کولن در سخنانی در مراسم بیستمین سال همکاری این شرکت با ایران خودرو، افزود: این رویداد به من فرصت داد تا نه تنها به ریشههای عمیق آنچه که به تدریج به شراکتی گسترده وعمیق بدل شده است بیاندیشم، بلکه تصویری از موفقیتهای بزرگ و آیندهای درخشان را برای دو شرکت که با اشتراک تواناییهایشان میتواند میسر شود ترسیم کنم.
وی اظهارداشت: داستان مشترک ایران خودرو و پژو به ژوییه سال 1988 برمیگردد زمانیکه ایران خودرو و پژو برای تولید خودرو 405- خوردویی که توسط گروه ویژه خبرنگاران اروپایی در آن سال به عنوان خودروی سال معرفی شد - به صورت CKDبه توافق رسیدند.
کولن ادامه داد: پروژه پارس که در سال 1998 با طرح پژو شروع شد، مهر تاییدی بر مهارت ایران خودرو در تولید این خودرو بود.
کولن تصریح کرد: در همین زمان پژو خودروی 206 را در نمایشگاه خودرو پاریس رونمایی کرد و ایران خودرو به موفقیت اعجابانگیز این مدل پس از راه اندازی خط تولید آن در ایران پی برد. علیرغم چالشهایی که خودرویی باچنین طرحی بدنه جدید در بازار ایران میتوانست با آن مواجه شود، امروز ما میتوانیم مزایای آن حرکت را ببینیم.
کولن با بیان این که پژوه ایران خودرو تصمیم گرفتند تا با راهاندازی پژو 206 صندوق دار دامنه جدیدی از فعالیتها را برای خود تعریف کنند، گفت: دو شرکت برای اولین بار به طور مشترک یک خودرو جدید تولید میکردند، برای اولین بار موضوع صادرات مورد تامل قرار میگرفت و برای اولین بار ایران خودرو و پژو در نمایشگاه خودرو فرانکفورت یک رویداد مطبوعاتی مشترک را با پرده برداری از 206 اس دی در حضور مطبوعات بینالمللی تجربه کردند و آخرین دستاورد مشترک خود را در عطشی مشترک برای تولید خودرو به نمایش گذاشتند.
وی اعتماد، الهام و اشتیاق را سه ارزش بنیادی برند پژو ذکر کرد و افزود: این سه ورای تمام مشکلات، انگیزه ما در طی این دو دهه همکاری بوده اما شما میتوانید بگویید که اینها گذشته است و اگر چه به آن مفتخریم اما به هر حال گذشته است، پس بیایید« به آینده باز گردیم»
مدیر عامل شرکت پژو با بیان این که بازار ایران با تقاضای بیش از یک میلیون خودرو در دل منطقهای با رشد سریع قرار دارد ، اضافه کرد: ایران به دلیل رقابتپذیری میتواند پایگاه تولیدی برای خودروهایی که قرار است در شبکه بینالمللی به فروش برسند، باشد و ایران خودرو به عنوان اولین خودروساز خاورمیانه شریک استراتژیک ما در منطقه و عاملی است تا تمام امکانات را برای توسعه این روابط در دهه آینده به کار بندیم.
بیستمین سال تبانی ایران خودرو و پژو در بازار ایران و اجحاف در حق مردم ایران ۲۰ سال با پژو خودرویی که در اروپا جز ارزان ترین خودرو هاست و در ایران به قیمت بنز خرید و فروش می شود خودرو ۸ هزار دلاریی که در ایران بین ۱۷ تا بیست هزار دلار فروخته می شود البته با تکنولوژی ۲۰ سال پیش پژو نه پژو روز به امید روزی که بازار ایران از انحصار و سیاهی خارج شود و در های ایران به روی خودرو سازان دنیا باز شود تا ببینیم کمری ۱۷ هزار دلاری مردم ایران می خرند یا پارس ۲۰ هزار دلاری کرولا ۱۱ هزار دلاری می خرند یا ۲۰۶ - ۱۶ هزار دلاری یاریس ۹ هزار دلاری یا ۴۰۵- ۱۵ هزار دلاری