اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار مالزی: مدیرعامل سایپا خبر داد: خودروی ارزان قیمت مشترک

مدیرعامل سایپا گفت: خودروی ارزان قیمت با مشارکت سایپا و پروتون مالزی تا یک سال و نیم آینده تولید و جایگزین پراید خواهد شد....

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مهرداد بذرپاش در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک سایپا و پروتون اظهار داشت: اولین محصولی که با مشارکت این دو شرکت تولید خواهد شد یک خودروی ارزان قیمت در کلاس A است که بتواند از بازار مناسبی در دنیا برخوردار شود.

وی در مورد احتمال موازی کاری بین مشارکت پروتون و سایپا و همچنین همکاری پروتون و زاگروس خودرو گفت: شرکت زاگروس خودرو توزیع کننده محصولات پروتون است ولی همکاری سایپا با پروتون در سطح دیگری تعریف شده و قرار است در سطح طراحی، تولید، بازاریابی و فروش و تحقیق و توسعه با یکدیگر مشارکت داشته باشیم.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه در مورد مخالفت مدیرعامل ایران خودرو با طرح ادغام خودروسازیها گفت: اگر کسی طرح بهتری در این زمینه دارد می‌‌تواند عرضه کند و ما نیز از آن استفاده خواهیم کرد.
وی افزود: ما از اجرای هر طرح مؤثری استقبال خواهیم کرد و تاکنون طرح بهتری از ادغام ارائه نشده است.

وی همچنین در مورد دلیل افزایش قیمت خودرو تصریح کرد: علیرغم افزایش قیمت تولید قطعات، رشد قیمتی در واحدهای خودروسازی نداشته‌ایم.

بذرپاش با بیان اینکه هم اکنون اختلاف قیمتی بین حاشیه بازار و فروش خودروسازان وجود دارد تصریح کرد: در حال حاضر این اختلاف قیمت در مورد پراید حدود 150 هزار تومان است و البته در گذشته این اختلاف در برخی مناطق حدود 700 هزار تومان نیز بودکه اخیرا کاهش یافته است.

وی بالابودن میزان تقاضای خرید خودرو در مقایسه با تیتراژ تولید را عاملی برای افزایش اختلاف قیمت خودروسازان و بازار عنوان کرد و افزود: قیمت در شرایطی قابل کنترل است که عرضه و تقاضا در حالت تعادل قرار داشته باشد.
وی تأکید کرد: حفظ حاشیه سودخودروسازان نیازمند صرفه جویی در هزینه‌هاست و البته در صورتی که افزایش قیمت مواد اولیه را داشته باشیم سیاست تثبیت قیمتها نمی‌تواند سیاست درستی باشد.

بذرپاش همچنین در مورد همکاری شرکت‌های سایپا و پروتون نیز با بیان اینکه در مرحله اول همکاری این دو شرکت تولید دو محصول مشترک و عرضه آن در بازار فروش شرکتها تعریف شده است گفت: یکی از محورهای همکاری این شرکتها سرمایه گذاری مشترک طرفین در طرح‌های توسعه‌ای یکدیگر است و علاوه بر این بهره گیری از توان مالی ایران و مالزی و فاینانس طرح‌های مختلف از دیگر محورهای مشارکت دو شرکت خودروسازی است.

به گفته وی استفاده از شبکه توزیع و صادرات و بهره گیری از توان شبکه تأمین قطعه سازی به منظور کاهش هزینه تمام شده محصول از جمله اهداف مشارکت شرکت‌های سایپا و پروتون است و علاوه بر این امکان سرمایه گذاری در تولید یک خانواده موتور که دارای استانداردهای روز دنیا نیز باشد فراهم خواهد شد.

به گزارش فارس، سیدزین العابدین سیدمحمد طاهر، مدیرعامل پروتون نیز در مراسم امضای تفاهمنامه این شرکت با گروه خودروسازی سایپا گفت: همکاری با ایران برای تولید خانواده‌ای از موتورهای خودرو از جمله اهداف بلندمدت پروتون است و این مشارکت در درازمدت به نفع دو کشور خواهد بود.

وی تأکید کرد: ایران می‌تواند کشوری برای صادرات قطعه و خودروی تولیدی توسط پروتون به دیگر کشورها باشد.

وی همچنین بر ادامه همکاری پروتون و زاگروس خودرو تأکید کرد و افزود: این شرکت می‌تواند در توزیع محصولات تولیدی از طریق مشارکت سایپا و پروتون نیز نقش داشته باشد.
نظرات 1 + ارسال نظر
مدیریت لینک باکس بزرگ سیلور شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:19 ب.ظ http://silverbox.blogsky.com/

با سلام خدمت شما همکار گرامی
وبلاگ زیبا و کاملی دارید .
شما می توانید با همکاری با ما و عضویت در لینک باکس سیلور بازدید خود را به نحو قابل ملاحظه ای بالا ببرید . با این کار رنکینگ شما در گوگل بالا رفته و به افزایش بازدید وبلاگتان کمک می شود .
لینک باکس سیلور با بازدید ده تا بیست و پنج هزار بازدید در روز از بزرگترین و بهترین لینک باکس های فارسی می باشد .
منتظر تان هستیم .
از امروز به مدت 10 روز به دوستان لینک ویژه داده می شود .
بشتابید .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد