اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

چراغ‌های راهنمایی و رانندگی هوشمند ویژه خودروهای آتش‌نشانی

اجرای آزمایشی طرح اولویت گذر خودروهای آتش‌نشانی (EVP) از چهارراه‌های اصلی شهر تهران با موفقیت در چهارراه‌های «حقانی– آفریقا»، «نوفل لوشاتو– ولیعصر (امیر اکرم)» و چهارراه «بعثت» (خزانه) به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان این مطلب افزود: با اجرای موفقیت‌آمیز این طرح هم‌اکنون ایستگاه‌های 319، 213 و 106 آتش‌نشانی می‌توانند در زمان کوتاهتری گروه‌های امداد و نجات خود را به محل حادثه برسانند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس ایران حاجی بیگی گفت : اجرای این طرح نتیجه همکاری همه جانبه شرکت کنترل ترافیک تهران با سازمان آتش‌نشانی است که نخستین بار در سطح کشور انجام می‌گیرد و این آمادگی وجود دارد تا طرح یادشده در همه چهارراه هایی که به چراغ راهنمایی هوشمند مجهز هستند اجرا شود.

وی درباره چگونگی عملکرد این سامانه برای ایجاد موج سبز گفت: با اجرای این طرح پیش از رسیدن خودروهای آتش‌نشانی که عازم اجرای مأموریت امداد و نجات هستند به چهارراه، چراغ راهنمایی و رانندگی در مسیر گذر آنها بلافاصله بطور خودکار سبز می‌شود و تا عبور آخرین خودروی آتش‌نشانی همچنان سبز می‌ماند و پس از آن به حالت عادی بر می‌گردد و همین امر سبب می شود تا گروه‌های آتش‌نشان و امداد و نجات در زمان کوتاهتری به محل حادثه برسند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد