اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

امکان تولید ترمزABS برای تمامی خودرو های تولیدی

عضو انجمن قطعه سازان در خصوص نصب ترمز ABS بر روی خودروها و امکان آن گفت: به لحاظ تولید، این امکان در کشور وجود دارد که برای تمامی خودروهای تولیدی ، ترمز ABS تولید شود اما قابلیت نصب بر روی برخی از خودروها تولیدی وجودندارد.


شهریاری در ادامه افزود: در حال حاضر یک شرکت بزرگ آلمانی تولید ABS را بر عهده دارد و شرکت دیگری نیز به زودی در این زمینه شروع به فعالیت خواهد کرد. بنابراین به لحاظ تولید مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به این که هر چیزی که باعث ایمنی در خودرو شود ، خوب می باشد ، تصریح کرد: از مزایای ABS که یک سیستم ایمنی و ضد قفلاست که در تصادفات بسیار کمک کننده بوده و زمانی که جاده ها لغزنده است بیشتر و بهتر عمل می نماید، البته برخی از افراد که ترمز ABS بر روی خودروی خود دارند تصور می کنند که می توانند با هر سرعت و با هر شکلی رانندگی نمایند که اشتباه بزرگی است ، چرا که ترمز ضد قفل ABS ، باعث می شود که راننده تنها هدایت فرمان را در دست داشته باشد .

عضو انجمن قطعه سازان در ادامه به اجباری شدن این طرح در دنیا ، پس از یک قرن تولید خودرو اشاره و تأکید کرد: کشور ما به لحاظ قدمت در برخی از طرح ها و موضوعات هم تراز کشورهای اروپایی نیست ولی این کشورها پس از یک قرن تولید خودرو ، به اجباری شدن ترمز ABS و ایربک در خودروها رسیدند در حالی که ما پس از 15 سال به این مسئله رسیدیم و این تجهیزات که تا کنون به عنوان آپشن برای خودروسازان مطرح بود به زودی اجباری می گردد.

شهریاری افزود: نصب این نوع آپشن ها مطمئناً بر روی قیمت خودرو ها تاثیر خواهد داشت چرا که سیستم هوشمند و الکترونیک است که قطعات جدید تر و پیشرفته تری را دارد، بنابراین باید هزینه آن در نظر گرفته شود و احتمال افزایش قیمت خودرو در آینده نزدیک با نصب این تجهیزات وجود دارد.

وی در خصوص نصب برچسب سوخت و درج رتبه انرژی گفت نصب برچسب ها نشانه و علامتی است که میزان مصرف هر خودرو را نشان می دهد و تاثیر در مصرف ندارد، بنابراین این نشانه ها برای شناخت بیشتر بوده و تنها جنبه روانی دارد.

وی در پایان در زمینه تولید تاکسی های جدید موتور پایه گاز ،گفت : اگر مشکل کپسول ها در تولیدخودروهای پایه گاز سوز حل شود ، مابقی مشکلات حل می گردد و باید هر چه سریعتر در زمینه کمبود شدید جایگاه های CNG اقدام و پس از آن به تولید این خودروها پرداخته شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد