اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

مشکل اصلی قطعه سازان ،عدم استراتژی مشخص در صنعت خودرو می باشد

دبیر انجمن قطعه سازان گفت : ریشه اصلی بسیاری از مشکلات قطعه سازان ناشی از عدم تدوین استراتژی صنعتی در کشور و به دنبال آن نبود استراتژی مشخص در صنعت خودروسازی می باشد.

نجفی منش در گفتگو با خبرنگار خبرخورد افزود : نبود برنامه ریزی همه جانبه و بلند مدت در بخش صنعت و خودروسازان ، باعث گردیده که کارها و برنامه ها دچار روزمرگی شود. به طوری که هر روز با مسأله ای وتصمیم جدیدی مواجه می شویم ، یک روز تعرفه ها را افزایش و روز دیگر کاهش می یابد ، زمانی تصمیم به واردات قطعه و روز دیگر تصمیم به تولید داخلی می گیرد ، زمانی تصمیم به گاز سوز کردن خودروها می گیرند در حالی که ، در زمینه پمپ های گاز مشکل دارند و بسیاری دیگر از این موارد ، که همگی ناشی از نبود برنامه واحد و منسجم در بخش صنعت و ایجاد سردرگمی در این بخش صنعت خودروسازی و قطعه سازی گردیده است.

وی تصریح کرد : کشور چین زمانی که 10 سال قبل تصمیم گرفت تا از خودروسازان اول دنیا گردد، برای تولید مثلاً 15 میلیون خودرو ، برنامه ریزی همه جانبه ای را انجام داد به عنوان مثال ، به علت اینکه کارخانه تولید خودرو نداشت ، جونیت را درست کرد ، همچنین تمام ابزارها و مسائلی را که به این صنعت مرتبط می گردید مثل کارخانه آلومینیوم ، ورق و فولاد را ایجاد نمود ، حتی به ایجاد تعمیر گاه ، پارکینگ و پمپ بنزین مورد نیاز در این زمینه پرداخت ، تا جایی که خیابانها را در دو طبقه نمودند و در حال حاضر ، سالی 6 هزار کیلومتر اتوبان را در دست ساخت دارند، که همه اینها نشان از برنامۀ جامع برای صنعت این کشور می باشد که در این خصوص موفق هم شدند و هم اکنون به عنوان سومین خودروساز دنیا معرفی شده اند.

دبیر انجمن قطعه سازان به لزوم هماهنگی صنعت خودرو با سایر بخشهای صنعتی اشاره و تأکید کرد : در صورتی که شرکت خودروسازی ، خواستار تولید 2 میلیون خودرو در سال باشد باید همه امکانات مورد نیاز را در کنار هم در نظر بگیرند و همۀ بخشهای صنعتی با هماهنگی بایکدیگر کار نمایند تا به این میزان تولید دست یابد ، البته باید برنامه ریزی و سرمایه گذاری همیشه برای بخشهایی که توجیه اقتصادی دارند صورت پذیرد.

نجفی منش در پایان گفت : انجمن قطعه سازان آمادگی دارد تا به تدوین و تأیید استراتژ ی صنعتی کمک نماید تا صنعت خودروسازی و قطعه سازی کشور بر روال آن حرکت نماید . البته این برنامه ریزی در دولت هشتم شروع شد و کارهایی نیز انجام گرفت ولی تصویب و تأیید نگردید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد