اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

جلوگیری از ورود لنت ترمزهای غیراستاندارد اروپایی وامریکایی

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران گفت : دو محموله لنت ترمز خودروهای سواری که از کشورهای المان و فرانسه وارد گمرکات کشور شده بود ، به دلیل غیراستاندارد بودن ، از ورود انها به کشور جلوگیری شد. 
به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، مهدی پور هاشم در مصاحبه با خبرنگار گروه اقتصادی واحد مرکزی خبر جلوگیری از ورود مقادیر زیادی پارچه بی کیفیت و غیر استاندارد از ایتالیا و ترکیه به کشور را که وارد گمرکات تهران شده بود از دیگر اقدامات استاندارد برشمرد و افزود : تعداد زیادی نوت بوک با نشان های معتبر و معروف جهانی نیز وارد گمرکات تهران شده بود که به علت تقلبی نشان انها و غیر استاندارد بودن از ورود ان به کشور جلوگیری شد. 

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران با تاکید بر اینکه اداره استاندارد بدون توجه به مبدا ورود کالاها به کشور، انها را از نظر استاندارد بودن ارزیابی می کند اظهار داشت : بازرسان این اداره ماه گذشته در اجرای وظایف قانونی خود در دفاع از حقوق مصرف کنندگان ، از ورود برنج غیر استاندارد پاکستانی ، خوراک ماهی غیر استاندارد بلژیکی و اتوی بخار امریکایی جلو گیری کردند. 

پورهاشم در پاسخ به اینکه چگونه کشورهایی مانند فرانسه ، المان ، امریکا و برخی کشورهای صنعتی و پیشرفته کالاهای غیر استاندارد و نامرغوب تولید و صادر می کنند ، گفت : هر کشوری متناسب با سلیقه و نظر خریدار، کالایی را تولید می کند و ممکن است خریدار برای خرید ارزانتر از تولید کنندگان بخواهد از رعایت ضوابط و استاندارد ها عبور کنند. 

وی جلوگیری از ورود و صدور کالاهای بی کیفیت را از وظایف مهم استاندارد ذکر کرد و افزود : در شش ماه نخست امسال دو برابر سال گذشته و به ارزش دو میلیون دلار کالای برگشت داده شده در گمرکات تهران به ثبت رسیده که 33 درصد ان مربوط به اروپا و بقیه مربوط به جنوب شرق اسیا به ویژه چین است. 

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران گفت : این امارها ، نادرست بودن این ادعا را که هر کالای خارجی به ویژه اروپایی و امریکایی مرغوب است ،کاملا نقض می کند. 

پورهاشم جلوگیری از صادرات کالاهای بی کیفیت و غیر استاندارد را از دیگر وظایف استاندارد توصیف کرد و افزود : تلاش برای صادرات کالاهای غیراستاندارد از کشور هم در شش ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دو برابر شد اما با اقدام بموقع استاندارد از صدور این کالاها جلو گیری به عمل امد. 

وی تصریح کرد : سازمان استاندارد مصمم است برای صیانت از جایگاه ایران در بازارهای جهانی از صدور کالاهای بی کیفیت و غیر استاندارد جلو گیری کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد