شرکت ایران خودرو به منظور تامین نیاز مشتریان در مناطقی که دسترسی به گاز وجود ندارد، تا اوایل سال آینده موتور بنزینی 1700 سی سی ای اف 7 را بر روی محصولات خود نصب می کند.
به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، محمد زالی مدیر عامل شرکت تحقیقات موتور ایران خودرو با اعلام این مطلب، گفت: ایران خودرو پیشتر موتور 1700 سی سی ای اف 7 را به صورت پایه گاز سوز طراحی و تولید کرده، ولی به دلیل ناکافی بودن بسترهای لازم برای توسعه بهره گیری از سوخت گاز در برخی مناطق و تقاضای مشتریان، نسخه بنزینی موتور ای اف 7 را نیز روانه بازار می کند.
وی موتور ای اف 7 پایه گاز سوز را دارای عملکرد مطلوب در حالت بنزین عنوان کرد وگفت: بر اساس بازخوردهای مشتریان، سمند مجهز به موتور ای اف 7 پایه گاز سوز از عملکرد بسیار مطلوبی برخوردار بوده است.
زالی یادآور شد؛ با توجه به کاهش فشار دستگاه های دولتی برای استفاده از سوخت گاز و به دلیل ناکافی بودن جایگاه های سوخت سی ان جی، بخشی از تولیدات موتور ای اف 7 با حذف قطعات گاز سوز روی ای سی یو، به صورت بنزینی عرضه خواهد شد.
خدا رحمت کند موسسات طراحی آلمان را و پول یا مفت ملت ایران را . ترکیه به مونتاژو قطع سازی مارک های معتبر خودرو پرداخته و الان دارد نتیجه آن را می بیند . همین مگان ترکیه و فیات ترکیه و قطعات پژو که به ایران می ایند و خیلی از قطعات موتور و گیر بکس و .. . خودرو های معتبر همگی محصول ترکیه هستند و سود آن و اشتغال آن برای مردم و مسئولان ترکیه هست و ما گیر دادیم به چیزی که اشتباست ما نه قدرت پرداخت هزینه های سنگین طراحی خودرو و قطعات آن را داریم و نه دانش آن را پس چه بهتر است با تولید و مونتاژ مارکهای معتبر و باز کردن در های کشور با مالیات زیز 4 در صد هم تکنولوژی را به کشورمان بیاوریم هم اشتغال زایی ایجاد کنیم و مثل تمام دنیا عمر خودرو 5 سال باشد در کشورمان نه 30 سال تا مشکل آلودگی و اشتغال و مصرف بنزین و هزاران مشکل دیگر ما حل شود
به یزدان که گر ما خرد داشتیم
کجا این سرانجام بد داشتیم