اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

خود کفایی پارس خودرو در تولید خودرو مگان

شرکت پارس خودرو و رنو فرانسه مذاکرات خود را در راستای خود کفایی ساخت خودروی مگان در ایران آغاز کردند. 

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، مسیح تفرشی مدیر عامل شرکت پارس خودرو ضمن اعلام این خبر گفت: مذاکرات اولیه این طرح ملی با نمایندگان رنو فرانسه صورت گرفته است و هم اکنون نیز تا بهره برداری کامل از این طرح و با افزایش تولید این خودرو ، متقاضیان را در انتظار نمی گذاریم .

مسیح تفرشی افزود: خودرو مگان یکی از با کیفیت ترین خودروهای حال حاضر دنیاست و به تازگی علاوه بر کسب عنوان ایمن ترین خودرو جهان ، در ایران نیز اخیرا در رده بندی کیفی ترین خودروهای کشور به عنوان با کیفیت ترین خودرو ساخت داخل معرفی شده است . 

وی درخصوص کاهش قیمت تندر 90 و مصوبه وزارت صنایع گفت: شرکت پارس خودرو در راستای این مصوبه و با در نظر گرفتن قشرکم در آمد جامعه و با نگاه افزایش بهره وری و افزایش تولید در حوزه مونتاژ ، با انتظار کاهش قیمت قطعات از طرف رنوپارس به علت کاهش قیمت مواد اولیه ، جبران ضررهای تولید را خواهدکرد. 

وی با بیان این مطلب اعلام کرد پیش فروش تندر 90 با توجه به مصوبه وزارت صنایع در مدل های مختلف در نمایندگی های پارس خودرو و سایپا در سراسر کشور به صورت ودیعه ای قابل واگذاری است .

وی گفت: بدون افزایش نیروی انسانی و با افزایش اتوماسیون و تعریف پروژه های مختلف توانسته ایم تولید این خودرو را 244 درصد افزایش دهیم که خود نشان دهنده کاهش قیمت مونتاژ و افزایش بهره وری است و البته وزارت صنایع نیز به این موضوع کاملا واقف می باشدو در حوزه قطعات نیز این موضوع به عهده طرف دیگر قرار داد تندر90 (رنو پارس ) بوده ، که جلسات متعددی در جهت کاهش قیمت قطعات اولیه این خودرو با رنو پارس داشته ایم .

مدیر عامل پارس خودرو گفت: درتمام دنیا قیمت خودرو گاهی افزایش و گاهی کاهش می یابد و قیمت خودرو به پارامترهای مختلفی وابسته است که از یک منظر مربوط به قیمت تمام شده مانند نرخ برابری ارز ، قیمت فو لاد ، قیمت نفت و غیره ناشی شده و از منظر دیگر به استقبال بازار از این محصول نسبت به سایر محصولات وابسته است . 

گاهی اوقات خودروساز بدون اینکه در قیمت تمام شده تغییراتی حادث شود مجبور است قیمت خود را کاهش و یا افزایش دهد تا بتواند کنترل بازار و تولید را در دست داشته باشد . یا به عبارتی خودروساز سود خود را از سبد محصول به دست می آورد و گاهی یک خودرو با ضرر نیز به فروش می رسد که تندر 90 نیز از این مقوله مستثنی نیست و تعیین قیمت در مقاطع زمانی مختلف به این موارد وابسته است . 

مهندس تفرشی در خصوص سبد محصولات جدید پارس خودرو گفت: به جز دو شرکت نیسان و رنو که از گذشته با آنها سابقه همکاری داشته ایم ، به صورت موازی با دو خودرو ساز دیگر اروپایی نیز مذاکراتی برای تولید خودروهای جدید انجام دادیم و با توجه به مثبت بودن روند مذاکرات امیدواریم به زودی محصولات جدید و با کیفیت تری را وارد بازار ایران کنیم .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد