اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

استمرار کیفیت خودروها در طرح نمونه برداری از خطوط تولید

روش اجرایی COP نوعی خود اظهاری است که خودروسازان روشهای کنترل کیفیت تولید خود را بر اساس استانداردهای 51 گانه در قالب پر کردن اطلاعات مندرج در یک فرم اظهار می کنند و ممیزین سازمان استاندارد نیز بر اساس همین مستندات خودروی تولیدی را مورد ممیزی قرار می دهند.

مدیر کل نظارت بر اجرای استاندارد سازمان استاندارد تحقیقات صنعتی ایران در گفتگو با خبرخودرو گفت: تا کنون تنها روش کنترلی سازمان استاندارد جهت ارائه مجوز برای شماره گذاری خودروها فقط انطباق آن با استانداردهای 51گانه موجود بوده ولی از زمان اجرای روشهای کنترلی COP روشهای پیشنهادی خود تولید کنندگان نیز به منظور اخذ شماره گذاری واحدهای تولیدی مورد نظر سازمان استاندارد است .

وحید مرندی مقدم اظهار داشت : آنچه توسط ممیزین انجام می شود غیر از نمونه برداری و آزمون از کیفیت خودرو ، سیستمهای کنترل کیفیت و واحدهای خودروساز نیز تحت کنترل قرار می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه چنانچه اظهارات واحدهای خودروساز بر اساس استانداردهای 51 گانه مورد تأییدیه سازمان استاندارد قرار بگیرد تصریح کرد: پس از تأییدیه سازمان استاندارد، واحدهای خودروساز موظف به اجرای این روشها می باشند و ممیزین سازمان استاندارد نیز ضمن نمونه برداری خودرو از خطوط تولید و مقایسه آن با استانداردهای 51 گانه روشهایی را که خودروسازان در سیستم طراحی خود اظهار کرده اند را نیز مورد ممیزی قرار داده و در صورت اثبات خلاف آن از ادامه شماره گذاری اتومبیل خودداری به عمل می آید.

وی افزود : روش اجرایی COP روشی است کنترلی که زمانبر بود و هم اکنون نیز به صورت پایلوت در واحد خودروسازی کرمان خودرو در حال انجام است تا اگر ایرادی در مسیر اجرای آن وجود داشت ، رفع و اصلاح گردد تا بتوان آن را به صورت سراسری برای کلیه واحدهای خودروساز اعمال نمود.

وی در پایان استمرار تضمین کیفیت خودرو را از ویژگیهای مهم استفاده از روش کنترلی COP بر شمرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد