اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

پیشنهاد همکاری از سوی دو خودروساز بزرگ دنیا به سایپا

در مراسمی که با حضور معاون اول قوه قضائیه ، مدیر عامل و جمعی از مدیران گروه خودروسازی سایپا برگزار شد ، شرکت سایپا اقدام به آزادی تعدادی از زندانیان دیه تصادف نمود.

مدیر عامل سایپا در این مراسم که با همکاری ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند برگزار شد ، اظهار داشت : این حرکت در راستای فعالیت های اجتماعی سایپا است و هدف از برگزاری این مراسم نمادین ، فرهنگ سازی در این زمینه بوده و گروه سایپا این اقدام را وظیفه ای بر عهده خود می داند.

بذرپاش در ادامه خاطر نشان کرد : مؤسسه خیریه گروه خودروسازی سایپا ، به همین منظور ، دیه 60 نفر از افرادی را که توسط ستاد دیه معرفی می شوند را تقبل نموده ، تا این افراد به آغوش خانواده های خود بازگردند.

وی همچنین در حاشیه این مراسم در پاسخ به پیشنهاد رئیس ستاد دیه مبنی بر افزایش بیمه خودروها به 3 سال ، گفت : در حال حاضر بیمه خودروها یک ساله می باشد که در برنامه داریم تا سال 89 به 2 سال و از سال 90 ، به 3 سال افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه در صورت افزایش بیمه به 3 سال ، هزینه تمام شده خودروها افزایش می یابد ، تصریح کرد : در حال توافق هستیم که بخشی از این هزینه را شرکت و بخشی را نیز مشتریان به صورت تقسیط و بخشی را هم شرکتهای بیمه ای که طرف قرار داد با خودروسازان ، قیمت پیشنهادی را کاهش دهند.

تا با این سه مورد ، بتوان ، وقتی بیمه 3 ساله ارزیابی می شود ، به سرعت قیمت خودرو افزایش پیدا نکند.

مدیر عامل سایپا همچنین در خصوص برنامه های این شرکت به مناسبت سال اصلاح الگوی مصرف گفت : کمیته ای تشکیل شده تا به مناسبت نامگذاری سال 88 به سال الگوی مصرف ، در همه شاخصهای تولیدی و رشد یابنده ، 10 درصد افزایش و در شاخصهای کاهنده و هزینه های حاکم بر بنگاه به جز هزینه هایی مانند حقوق پرسنل و حوزه های رفاهی ، 10 درصد کاهش را داشته باشد.

بذرپاش با اشاره به اینکه مهمترین بخش اصلاح این الگو در سیستم موتور خودرو و مصرف سوخت آن می باشد ، خاطر نشان کرد : با هدف گذاری که صورت گرفته ، تا آخر سال 88 ، در دو بخش ، کاهش 10 درصدی مصرف سوخت را پیش بینی نموده ایم ، یکی از موتوهایی که در حال حاضر تولید و بر روی محصولات سایپا نصب می شوند و دیگر موتورهایی که در مراحل طراحی بوده و در آستانه تولید برای محصولات جدید ، به خصوص خودروی ملی ، مینیاتور می باشند.

وی همچنین به برنامه های شرکت سایپا در عبور از بحران خودروسازی دنیا گفت : در حال حاضر اکثر شرکتهای بزرگ و صاحب نام دنیا دچار مشکل و در آستانه ورشکستگی می باشند که این مسأله پیامی را به ما منتقل می کند که باید مواظب فروش داخلی و بازارهای صادراتی خودمان باشیم ، به همین منظور شرکت سایپا ، از بحران بوجود آمده به عنوان یک فرصت استفاده کرده و هم اکنون خرید شرکتهای بزرگ خودروسازی دنیا در دستور کار جدی شرکت سایپا می باشد.

وی افزود : در حال حاضر پیشنهاد مستقیم همکاری از سوی دو خودروساز بزرگ دنیا و برخی از خودروسازان بزرگ اروپایی ، در خصوص خرید سهام و یا همکاری مشترک را داشته ایم ، که می توان از این بحران به عنوان یک فرصت ، به نفع کشور استفاده کرد و سودی را عاید کشور نمود.

وی تصریح کرد : امیدواریم از طریق تملک شرکتهای بزرگ خودروساز در کوتاهترین زمان ، به تکنولوژی هایی که سالیان ، سال به دنبال آنها بودیم را بدست آورد و تحرکهای خوبی را در زمینه کار مشترک و خرید شرکتهای صاحب نام دنیا داشته باشیم.

وی همچنین به افزایش صادرات سایپا در سال 88 اشاره و اظهار داشت : در سال 87 ، رشد صادرات سایپا ، نسبت به سال 86 ، 70 درصد بود که با هدف گذاری که انجام گرفته ، سال 88 ، این میزان را به 300 درصد خواهیم رساند.

وی افزود : در این مدت با پیشنهادهای مستقیم زیادی مبنی بر احداث کارخانه در خارج از کشور و برخی از کشورهای آسیای میانه و حتی برخی از کشورهای آمریکایی را ، که تا قبل از این مشکل صادرات به آنها را داشتیم ، را داریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد