اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

بزرگترین سایت منطقه ای خودروسازی ایران افتتاح می شود

بزرگترین سایت منطقه ای خودروسازی ایران به زودی توسط رییس جمهور افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو، آقامحمدی مدیر اجرای پروژه سایت کاشان با بیان اینکه شرکت سامیار کاشان بزرگترین پلنت صنعتی ایران به لحاظ مساحتی محسوب می شود گفت: شهر کاشان به دلیل دارا بودن پتانسیل های نیروی انسانی تحصیلکرده و وجود مراکز آموزش عالی جهت آموزش نیروی کار توانا، وجود منابع غنی برق و آب و گاز و دسترسی آسان به شاهراه های ارتباطی و خطوط راه آهن برای احداث سایت تولید خودروی تماما ایرانی مینیاتور انتخاب شده است.

به گفته وی بر اساس طراحی انجام شده و برنامه ریزی صورت گرفته این شرکت در سال 150 هزار دستگاه خورو سواری و وانت تولید خواهد کرد.

آقا محمدی تاکید کرد: در فاز اول دو مدل خودروی جدید طراحی شده مینیاتور و مروارید گروه سایپا تولید خواهد شد و در فاز بعدی خط تولید این سایت قابل ارتقا برای تولید خودروهای دیگر را دارد.

مدیر اجرایی پروژه سایت کاشان سالن بدنه این شرکت را یکی از مجهزترین سالن های تولید بدنه دانست و گفت: سالن بدنه این شرکت به لحاظ اتوماسیون از بالاترین سطح برخوردار بوده و خط خودرو مینیاتور این شرکت کاملا رباتیک است. همچنین سطح سالن بدنه این شرکت 22 هزار متر مربع بوده که برای تولید 32 دستگاه در ساعت خودرو مینیاتور و تولید 10 دستگاه در ساعت خودرو مروارید تعبیه شده است.

وی با اشاره به ساخت سالن رنگ این کارخانه توسط مهندسان ایرانی افزود: طراحی سالن رنگ کارخانه به عهده شرکت های اروپایی بوده و در مرحله ساخت، نصب و مدیریت تماما توسط شرکت های ایرانی و متخصصان گروه سایپا انجام شده است و این سالن قابلیت رنگ آمیزی خودروهای سواری و وانت تا 30 دستگاه در ساعت را داراست.

این سالن از تکنولوژی رنگ پایه آب برخوردار است و این به دلیل اهمیتی است که سایپا برای کیفیت محصول و محیط زیست قایل می شود چرا که رنگ پایه آب به لحاظ آلودگی محیط زیست بسیار کمتر از رنگ های شیمایی است و تاثیر کمتری بر محیط دارد.

به گفته وی، این سالن نیز از سیستم رنگ آمیزی رباتیک برخوردار است.

آقامحمدی با اشاره به مجهز بودن سالن مونتاژ این شرکت به سیستم EMS افزود: سالن مونتاژ این شرکت در حدود23 هزار متر برای تولید این دو خودرو در نظر گرفته شده و با توجه به دارا بودن سیستم EMS جهت انتقال بدنه می توان بیان داشت این سالن از منعطف ترین خطوط برای تولید مدل های مختلف خودرو در ایران محسوب می شود و در این خطوط از تکنولوژی های نوین و کنترل کیفیت محصول برای تضمین کیفیت خودروهای تولیدی استفاده شده است.

آقامحمدی تاسیسات زیربنایی این کارخانه را شامل خطوط زیربنایی انتقال ولتاژ، پست های برق و گاز، تصفیه خانه دانست و گفت: برای پایین آوردن هزینه تولید محصول از طراحی و ایجاد خطوط راه آهن برای انتقال خودرو استفاده خواهد شد.

وی وضعیت جذب نیروی انسانی را در حدود سه هزار نفر بیان کرد و گفت: گروه سایپا برنامه ریزی لازم جهت ایجاد و انتقال بسیاری از خطوط تولید قطعات پرسی و قطعات خودرو را انجام داده و با توجه به حضور استعدادهای محیطی در کاشان انتظار می رود کاشان به عنوان قطب تولید قطعات خودرو در کشور شناخته شود.

به گفته مدیر اجرایی پروژه سایت کاشان، زمان افتتاح خط تولید خودرو مروارید مرداد ماه و خط تولید مینیاتور اواخر مهر ماه سال جاری پیش بینی می شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
رها سه‌شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 10:25 ب.ظ

با سلام آیا از چگونگی جذب نیرو در این شرکت اطلاعی دارید؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد