اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

شرکت ماگنا طرحی را برای خرید شرکت اوپل ارائه می کند

شرکت اتریشی - کانادایی ماگنا که در بخش تولید قطعات یدکی خودرو فعالیت دارد، قصد دارد بیستم ماه مه جاری طرحی را برای خرید شرکت خودروسازی آلمانی اوپل ارائه کند.

شرکت ماگنا قصد دارد با مشارکت یک شرکت خودروسازی بزرگ روسی، اوپل را به شرکتی عظیم در صنعت خودروسازی تبدیل کند به طوری که تولید سالانه آن از پنج میلیون دستگاه فراتر رود.

بر اساس طرح شرکت ماگنا، شرکت اوپل هر سال یک میلیون دستگاه خودرو فقط در روسیه خواهد فروخت.

منابع وابسته به شرکت ماگنا به خبرگزاری آلمان گفتند مطالب منتشر شده در نشریه راینیشه سایتونگ تا حدی صحیح ولی تولید پنج میلیون دستگاه خودرو در سال مبالغه امیز است. این منابع افزودند زمان اغاز مذاکرات بین ماگنا و دولت المان هنوز مشخص نشده است.

راینیشه سایتونگ می افزاید، شرکت ماگنا مایل است نوزده و نه دهم درصد سهام اوپل را بخرد و شرکت خودروسازی روسی گاز و بانک روسی سیبر نیز سی ممیز یک دهم درصد سهام این شرکت را خواهند خرید و چهل درصد سهام اوپل نیز در اختیار شرکت امریکایی جنرال موتورز باقی خواهد ماند.

در چارچوب رقابت برای خرید اوپل، سرجی مارچیونی مدیرعامل شرکت خودروسازی ایتالیایی فیات اعلام کرد مسائل زیادی درباره اینده شرکت اوپل وجود دارد که باید درباره انها مذاکره شود.

شرکت فیات از بزرگترین شرکتهایی است که برای خرید اوپل ابراز تمایل کرده است. این شرکت ایتالیایی پیش از این برای خرید بیست تا سی و پنج درصد سهام شرکت خودروسازی امریکایی کرایسلر با صاحبان این شرکت به توافق رسید و حق دستیابی به سهام اکثریت در این شرکت امریکایی را نیز برای خود کسب کرد.

شرکت جنرال موتورز که مالک شرکت اوپل است به دنبال شریکی برای سرمایه گذاری در اوپل و کلا فعالیتهای خود در بازار اروپا می گردد. جنرال موتورز تلاش می کند تا پایان ماه مه جاری در این خصوص به توافق برسد زیرا در غیر این صورت، این شرکت نیز مانند شرکت کرایسلر مجبور به اعلام ورشکستگی خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد