اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

مینیاتور و مروارید به سبد محصولات صادراتی سایپا افزوده شد

معاون صادرات سایپا ، از صادرات 30 هزار دستگاه خودرو تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در سه ماهه اول سال 88 ، میزان صادرات سایپا نسبت به مدت مشابه نزدیک به 110 درصد افزایش داشته است که این امر با توجه به فعالیتهای تحقیقاتی و بازاریابی می باشد که توسط گروه صورت گرفته است.

محسن جوان در ادامه گفتگو با خبر خودرو در خصوص تأثیر بحران جهانی بر میزان صادرات شرکت سایپا گفت : بحران جهانی ، واقعیتی است که هم اکنون اغلب خودروسازان بزرگ دنیا را با کاهش فرو ش و ورشکستگی روبرو نموده است . اما تأثیر این بحران بر بازارهای صادراتی که عمده خودروسازان ایرانی در آنها فعالیت می نمایند ، بسیار کمتر از بازارهای اروپایی و آمریکایی بوده است. به همین جهت نه تنها سایپا در میزان صادرات کاهش نداشته بلکه افزایش محصولات صادراتی ، از برنامه های مهم شرکت سایپا می باشد.

وی تأکید کرد : شرکت سایپا بر اساس برنامه سمت 90 ، بنا دارد تا دو سال آینده ، حدود 12 درصد از تولیدات شرکت را صادر نماید.

وی همچنین به افزایش دو خودروی مینیاتور و مروارید به سبد محصولات صادراتی سایپا اشاره و افزود : با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته ، در نظر است همزمان با عرضه خودروی مینیاتور در بازارداخل ، به بازارهای خارجی نیز عرضه شود ،همچنین با توجه به مذاکرات انجام گرفته ، خودروی مروارید که طرح جدیدی از خودروی نسیم است ، پس از عرضه در بازار داخل به بازار خارجی نیز صادرات خواهد شد.

معاون صادرات سایپا در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس فعالیتهای تحقیقاتی گروه سایپا ، قیمت خودرو در جهان کاهش نداشته است ، تصریح کرد : همزمان با بحران جهانی، تحقیقاتی در شرکت سایپا انجام گرفت که این تحقیقات نشان می داد قیمت خودرو در بازارهای دنیا کاهش نداشته است بلکه شرایط فروش خودرو تغییر یافته ، به عبارت دیگر علاوه بر افزایش هزینه های تولید مواردی ازجمله تعدیل نیروی انسانی و هزینه های سربار نیز در کاهش قیمت تاثیر نگذاشته به طوری که در حال حاضر در دنیا شاهد کاهش قمیت خودرو نمی باشیم بلکه هم اکنون خودروسازان جهت افزایش میزان فروش خودرو، اقدامات و سیاستهای تشویقی را برای مصرف کنندگان در نظر گرفته اند.

جوان تأکید کرد : شرکت سایپا تا کنون در قیمت محصولات صادراتی خود هیچ گونه کاهشی نداشته ، بلکه به دلیل افزایش برخی از آپشن ها ، بعضاً قیمت محصولات صادراتی نیز افزایش داشته است.

وی در ادامه به هدف گذاری سایپا در صادرات محصولات اشاره و افزود : صادرات برند ایرانی سایپا و کسب ارزش افزوده حتی به میزان اندک ،از جمله شرایط سایپا در صادرات محصولات می باشد ، البته اعتقاد بر این است صادرات جدای از ارزش افزوده ، منافع زیاد دیگری را برای شرکت و در نتیجه کشور به همراه دارد.

وی گفت : ورود خودروسازان به بازاهای رقابتی ،کسب تجربه و تکنولوژی های جدید در محیط های رقابتی و ارز آوری صادرات از منافعی است که با حفظ بازار صادراتی ، می توان بدست آورد.

وی به محصولات صادراتی سایپا اشاره کرد و تصریح کرد : صبای GLX ، نسیم ، سایپا 132 و 141 از عمده محصولات صادراتی سایپا است و به زودی مروارید ومینیاتور نیز به سبد محصولات صادراتی اضافه می شود.

معاون صادرات سایپا با اشاره به سایتهای تولیدی سایپا در خارج از کشور گفت: شرکت سایپا ، در راستای تحقق اهداف برنامه سمت 90 ، در دو کشور سوریه و ونزوئلا سایت تولیدی داشته و در نظر دارد که با سرمایه گذاریهای خارجی ، در دو منطقه آسیای میانه و شمال آفریقا نیز سایتهای تولیدی دیگری را ایجاد نماید.

جوان عمده فعالیتها صادراتی سایپا را در بازارهای عراق ، سوریه ، ونزوئلا، مصر ، الجزایر ، سودان ، لیبی و آذربایجان عنوان کرد.

وی همچنین به برنامه جدید صادرات به افغانستان اشاره و افزود : بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال 88 ، حدود 500 تا 1000 دستگاه خودروی صبا را که بخشی از آن خودروی شخصی و بخشی دیگر به صورت تاکسی می باشد به افغانستان صادر می نمائیم .

وی در پایان صادرات 4 میلیون دلاری ، خدمات فنی و مهندسی سایپا را از جمله برنامه های جدید صادراتی شرکت سایپا نام برد و افزود : گروه خودروسازی سایپا علاوه بر ایجاد سایتهای تولیدی ، صادرات خودرو و ارسال قطعات منفصله (CKD) ، وارد عرصه جدیدی از صادرات شده است وامسال حدود 3 تا 4 میلیون دلار ، خدمات فنی و مهندسی را به تعدادی از کشورها صادر نموده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد