اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

دست یابی به استاندارد یورو 4 و شروع مجدد محصول به شرق اروپا

با دست یابی به استاندارد یورو 4 ، صادرات سمند به روسیه و شرق اروپا از سر گرفته می شود.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، امیر عباس حسینی قائم مقام صادرات ایران خودرو، ضمن اعلام این مطلب، از اجباری شدن استاندارد یورو 4 در شرق اروپا خبر داد و گفت: فرایندهای لازم برای کسب این استاندارد در مرکز تحقیقات ایران خودرو انجام و بخش عمده الزامات استاندارد یورو 4 تامین شده و به زودی فروش سمند و سورن در این بازارها از سر گرفته خواهد شد.

وی قیمت سمند در بازار روسیه را بین 13 تا 15 هزار دلار عنوان کرد و با اشاره به کاهش ارزش پول ملی در برابر دلار و افزایش تعرفه واردات سی بی یو در روسیه و سایر کشورها برای حمایت از تولید داخل، گفت: برای کاهش ریسک و افزایش قابلیت فروش محصول، تدابیری اندیشیده شده که بررسی مونتاژ محصول در خطوط موجود در روسیه از آن جمله است.

حسینی از مدیریت آپشن ها در برخی بازارها خبر داد و گفت: استفاده از سمند ای ال که به دلیل کمتر بودن آپشن ها ؛ قیمت آن پایین تر است، برای موقعیت یابی سایر حصولات خانواده سمند از جمله این اقدامات است.

قائم مقام صادرات از شروع فروش لیزینگ در بلاروس خبر داد و با اشاره به کاهش تولید سایت ها در سال جاری گفت: براساس نظر مدیریت ارشد شرکت ؛ برنامه جدی برای بازنگری مدل اقتصادی سایت های ایران خودرو در دست است که بر اساس آن، ادامه فعالیت سایت ها تنها در صورت دستیابی به یک مدل اقتصادی مناسب ممکن است.

وی قیمت گذاری محصول را تابع رقبا در بازارهای مختلف و روش های فروش دانست و گفت: در فروش نقدی، انعطاف پذیری قیمت کم تر است، اما در روش های اعتباری فروش، قابلیت افزایش یا دست کم تثبیت قیمت وجود دارد.

حسینی افزود: در راهبرد کنونی ایران خودرو، هیچ برنامه ای برای توسعه و سرمایه گذاری در سایت های جدید مطرح نیست و رقابت تنها در حوزه سی بی یو و اقتصادی کردن سایت های موجود دنبال می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد