اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

راهکارهایی برای خروج ایران خودرو از بحران

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به مطرح شدن سود صفر ایران خودرو گفت : عدم سود دهی ایران خودرو دلایل مختلفی دارد که بخشی از آن به تغییر مدیران این شرکت مربوط می شود.

دکتر امینی در ادامه گفت و گو با خبرخودرو با اشاره به میزان بالای بدهی های ایران خودرو خاطر نشان کرد : البته طرح 10 میلیارد دلاری بدهی ایران خودرو مربوط به شرکتهای وابسته آن است که قطعاً موجب افت شدید سهام این شرکت در بورس خواهد شد.

وی گفت : در حال حاضر شرکت ایران خودرو به منظور حل مشکلات مالی اقدام به فروش دارایی های ثابت در شرکت های وابسته نموده است تا میزانی از بدهی شرکت را جبران نماید.

وی در ادامه به راهکار خروج ایران خودرو از مشکلات موجود پرداخت و افزود: فروش دارایی های ثابت ، کمک دولت و اختصاص وام و همچنین عدم سرمایه گذاری خارجی از راههای خروج ایران خودرو از مشکلات موجود است.

وی خاطر نشان کرد : سرمایه گذاری های انجام شده توسط شرکت ، توان ادامه فعالیت را از ایران خودرو گرفته است که بخشی از آن به دلیل عدم شفافیت حسابهای شرکت است چرا که به ثمر رساندن سرمایه گذاری ها نیازمند صرف هزینه های بسیاری است که در حال حاضر این توان در ایران خودرو وجود ندارد.

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی ، در ادامه به تأثیر سود صفر ایران خودرو در اقتصاد کشور اشاره و اظهار داشت : دولت اجازه نمی دهد که وضعیت این شرکت به این شیوه ادامه یابد و مطمئنا به منظور حفظ اشتغال و صنعت قطعه سازی که از این مساله ضربه خواهد دید اقداماتی را انجام خواهد داد.

دکتر امینی در خصوص وضعیت ایران خودرو در بورس و حذف آن از تابلو بورس گفت : حتماً تمهیداتی برای بوجود نیامدن چنین شرایطی اندیشیده خواهد شد اما آنچه مسلم است ، هنگامی که سود شرکتی صفر اعلام می شود به طبع تقاضای سهام آن در بورس کاهش می یابد.

نظرات 1 + ارسال نظر
فرنام یکشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 03:10 ب.ظ

راه ایران خودرو تولید بیشتر و پایین آوردن قیمت محصولات هست خودرو سازان برای جلوگیری از ورشکستگی قیمت ها را به نصف رساندند ولی ایران خودرو قیمت ها را دو برابر کرد مثلا ۲۰۶ را از ۹ میلیون به ۱۵ میلیون رساند حال هم در بازاری که انحصاری در اختیار یک شرکت هست دارد برشکست می شود و خودروسازان دنیا در بازای با صدها رقیب برشکست نمی شوند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد