اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

کاهش 20 درصدی آمار تصادفات با نصب سیستم سرعت نگار ماهواره ای

رئیس تأسیسات الکترونیکی پلیس راه کشور از تجهیز کلیه ناوگان اتوبوسهای بین شهری ، سواری های کرایه ، تانکرهای حمل مواد سوختی و میدل باسها به سیستم سرعت نگار ماهواره خبر داد و گفت: وسایل نقلیه مذکور در صورت نداشتن سیستم GPS حق تردد در جاده های کشور را ندارند.

سرهنگ ایرج برندکام در گفت گو با خبرخودرو ، با بیان این که در حال حاضر بیش از سه هزار دستگاه مینی بوس ، هفده هزار و هشتصد دستگاه وانت نیسان و بیش از شش هزار و سیصد دستگاه کشنده هوو مجز به GPS هستند افزود : بخش اعظمی از کامیونهای حامل مواد غذایی ، لبنی و دارویی نیز در حال تجهیز به GPS هستند.

وی با اشاره به تبصره 7 آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی گفت : بر این اساس تمامی رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی ملزم به نصب و عملیاتی نمودن سیستم GPS شده اند.

برندکام با بیان اینکه وسایل نقلیه سنگین در 44 درصد تصادفات جاده ای نقش داشته اند ابراز داشت : نصب سیستم سرعت نگار ماهواره ای آمار تصادفات را 20 درصد کاهش داده و سالانه از مرگ حدود 4 هزار نفر جلوگیری می کند.

وی با اشاره به وجود 34 مرکز نصب سیستم سرعت نگار در سراسر کشور گفت : به تبع با افزایش تعداد دستگاههای GPS ، مراکز نصب این دستگاه نیز افزایش پیدا می کند.

رئیس تأسیسات الکترونیکی پلیس راه کشور در رابطه با نصب GPS بر روی دیگر وسایل نقلیه ناوگان حمل و نقل خاطر نشان کرد : وسایل نقلیه پر خطر به میزان تقصیر در حوادث رده بندی شده و به صورت مرحله ای به GPS مجهز خواهند شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد