اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

تثبیت قیمت و تولید خودرو ارزان قیمت از راهبرد های صنعت خودرو

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از راهبرد دو شرکت بزرگ خوردوسازی ایران برای اجرای طرح های مشترک خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، "احمد قلعه بانی" در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل گروه صنعتی سایپا برای تحقق سند چشم انداز که در آن تولید 4 میلیون خودرو و صادرات 40 درصد آن به خارج پیش بینی شده است ، مهمترین برنامه استفاده از ظرفیت ایران خودرو و سایپا در اجرای طرح های مشترک است .

معاون وزیر صنایع و معادن با اشاره به اصلاح ساختار در ایران خودرو و سایپا در 2 سال اخیر گفت : این دو شرکت با هم افزایی توان و استفاده از ظرفیت های یکدیگر و بهره گیری از پلتفرم ، نیروی انسانی و شرکت های قطعه ساز زیر پوشش می توانند اهدف صنعت کشور را در این بخش محقق کنند.

قلعه بانی کاهش هزینه ها ، افزایش بهره وری و تولید خودرو با تعداد بیشتر با هدف صادرات را از مزایای سرمایه گذاری مشترک ایران خودرو و سایپا بیان کرد .

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به برنامه های خودکفایی کشور در صنایع سیمان ، مس و غیره گفت : در صنعت خودروسازی نیز مسیر درستی در دو دهه گذشته آغاز شده که در دو ، سه سال اخیر سرعت بیشتری گرفته است .

وی با اشاره به سال اصلاح الگوی مصرف و لزوم صرفه جویی در مصرف سوخت و انرژی ، توجه خودروسازان به تولید خودروهای با مصرف پایین سوخت را خواستار شد.

معاون وزیر صنایع و معادن گفت : امسال شرکت های زیر پوشش سازمان گسترش موظف به کاهش 15 درصدی هزینه ها هستند که در دو خودروسازی بزرگ کشور با انجام کارهای مشترک و تنوع در تولید دست یافتنی است.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تثبیت قیمت خودرو و تولید خودرو ارزان قیمت برای همه قشرها و رهایی از سرمایه گذاری های غیر مولد و غیر مرتبط و واگذاری برخی کارها مانند قطعه سازی به قطعه سازان را از راهبرد های صنعت خودرو اعلام کرد و گفت : ارزش صنایع خودرو سازی کشور از 15 میلیارد دلار فعلی تا 16 سال آینده به 40 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت .

قلعه بانی افزود : تعرفه خودرو در سال 1404 رقم 20 درصد پیش بینی شده است و مرزها در اینده باز خواهد بود و خودروسازان کشور سال به سال برنامه های جدی پیش روی خواهند داشت .

وی با قدردانی از بذرپاش مدیرعامل سابق گروه صنعتی سایپا و برشمردن اقدمات مهم در این گروه صنعتی در حدود دو سال گذشته گفت : آقای پوستین دوز از مدیران باتجربه گروه صنعتی سایپاست که توانمندی ادامه مسیر آغاز شده را دارد.

در این مراسم از زحمات مهرداد بذرپاش مدیرعامل سابق گروه صنعتی سایپا قدردانی و نعمت الله پوستین دوز به عنوان مدیرعامل جدید این گروه صنعتی معرفی شد .

پوستین دوز دارای دو دهه سابقه مدیریت در گروه صنعتی سایپاست.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد