اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

تولید خودروهای هیبریدی اقدامی زودهنگام است

امروزه با توجه به آلودگی ناشی از خودروها و محدودیت سوخت فسیلی ، کارخانه های خودروسازی گام مهمی درمقابله با این امر بر داشته اند که از جمله آنها می توان به خودروهای هیبریدی و برقی اشاره کرد هم اکنون تولید خودروهای هیبریدی و برقی مورد توجه کمپانی های بزرگ جهان قرار گرفته است و در کشور ما نیز خبر از تشکیل ستادی جهت سیاست گذاری و تولید خودروهای پاک می رسد.

به همین منظور دبیر انجمن خودروسازان در گفتگو با خبرخودرو، و با اشاره به تصمیم دولت در خصوص تولید خودروهای پاک گفت : در حال حاضر به نظر می رسد اخذ چنین تصمیمی با توجه به زمان بر بودن و قیمت بسیار گران خودروهای هیبریدی و برقی اقدامی زود هنگام است.

نعمت بخش در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر خودروهای هیبریدی و برقی در دنیا از تولیدبالایی برخوردار نیستند ، اظهار داشت: تولید انبوه خودروهایی پاک در ایران حداقل 5 الی 6 سال زمان نیاز دارد لذا در شرایط حاضر ، می بایست به فعالیتهایی تحقیقاتی بیشتری در این حوزه پرداخت و پس از بررسی واستفاده از تجربیات خودروسازان بزرگ دنیا ، اقدام به تولید خودروهای پاک در سطح انبوه نمود.

وی در خصوص حمایت دولت از خودروسازان جهت تولید خودروهای پاک گفت : باید دید که حمایت دولت از خودروسازان و خریداران این خودروها به چه میزان است چرا که با توجه به سهمیه بندی سوخت و ارائه سوبسید به این بخش توسط دولت ، هم اکنون قیمت انرژی در کشور ، کمتر از قیمتهای جهانی است اما میزان حمایتهای دولت از این بخش مشخص نیست، بنابراین باید در ابتدا اعداد و ارقام حمایت دولت از خودروهای پاک مشخص شود تا بهتر بتوان زمان تولید این خودروها را مشخص نمود.

نعمت بخش در گفتگو با خبرخودرو با اشاره به تولید نمونه هایی از این خودروها در کشور خاطر نشان کرد : تا کنون مراکز تحقیقات ایران خودرو و سایپا ،فعالیتهایی را در خصوص تولید خودروهای برقی و هیبریدی انجام داده و نمونه هایی را نیز تولید نموده اند ، بنابراین چنانچه دولت تسهیلاتی را در اختیار این مراکز قرار دهد ، فعالیتهای تحقیقاتی سرعت بیشتری گرفته و زودتر به تولید انبوه خواهد رسید.

دبیر انجمن خودروسازان در پایان گفت:معتقدم چنانچه میزان حمایتهای دولت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان خودروهای پاک مشخص شود چشم انداز آینده تولید این خودروها مشخص و بهتر می توان در این خصوص تصمیم گیری نمود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد