اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

امسال 20 هزار دستگاه خودرو با موتور EF7 تولید می شود

تا پایان سال جاری 20 هزار دستگاه خودرو با موتور ای اف 7 تولید می شود.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، مهندس میر جواد سلیمانی قائم مقام مدیر عامل در کیفیت و محصول، با اعلام این مطلب، گفت: تیراژ تولید موتور ملی ای اف 7 در سال آینده به 140 هزار دستگاه و در سال 90 به 300 هزار دستگاه خواهد رسید.

وی با اشاره به این که سال گذشته 10 هزار دستگاه سمند با موتور ای اف 7 تولید شد، از نصب این موتور، در سایر محصولات خبر داد و گفت: موتور پژو 405 در سال های آتی با موتور ای اف 7 جایگزین خواهد شد.

قائم مقام مدیر عامل، ورود قطعه سازان ایرانی به عرضه طراحی و تولید قطعات موتوری را از نتایج عرضه موتور ای اف 7 به شمار آورد و گفت: به دلیل پیشرفته بودن فناوری موتور ای اف 7 ، قطعه سازان ایرانی زمان لازم دارند تا بتوانند قطعات و مجموعه های مربوط به این موتور را با کیفیت و تیراژ بالا تامین کنند.

سلیمانی میزان ساخت داخل موتور ای اف 7 را تا کنون 70 درصد عنوان کرد که با برنامه ریزی های انجام شده به زودی به 80 درصد می رسد.

وی موتور ای اف 7 را ، یکی از چهار موتور برتر جهان و نخستین موتور پایه گاز سوز عنوان کرد که به تولید انبوه رسیده و از استاندارد یورو 4 برخوردار است.

این مقام مسوول اظهار داشت: در نتیجه طراحی و تولید موتور ملی ای اف 7 ، ایران به یکی از کشورهای دارای دانش فنی در زمینه موتور پایه گاز سوز تبدیل شده که مهم ترین معیار ملی بودن آن به شمار می رود و امکان صدور قطعات و موتور با برند ایرانی در بازار جهانی را میسر ساخته است .

سلیمانی موتور ای اف 7 را دارای 16 سوپاپ ذکر کرد که ضمن برخورداری از قدرت و گشتاور بالا در حالت گاز، قابلیت کار دایم با گاز را دارد و در هر شرایط دمایی با گاز روشن می شود و هیچ وابستگی به بنزین ندارد.

قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو، سمند با موتور ای اف 7 را نخستین خودروی ایرانی برخوردار از استاندارد یورو 4 ذکر کرد و و گفت: این خودرو در صورت استفاده مداوم از گاز، تا 250 هزار کیلو متر، به تعمیرات اساسی نیاز ندارد.

وی با اشاره به این که همه کارهای کالیبراسیون این موتور در ایران انجام شده ، سیستم ای ام اس یا مدیریت هوشمند را از جمله نشانه های بالا بودن فناوری این موتور و دریافت تاییدیه از شرکت های معتبر از قبیل مایرا، ایدایدا و اف ای وی در مورد آلایندگی و دوام موتور را از دیگر ویژگی های آن نام برد.

سلیمانی با بیان این که موتور دوم خانواده ای اف 7 یعنی موتور 1700 سی سی توربوشارژ نیز پس از گذراندن آزمون های دقیق و همه جانبه، بر روی خودرو سمند نصب شده، گفت: طراحی موتور 1400 سی سی نیز به پایان رسیده و با عرضه خودروی متناسب با آن، آمادگی تولید و نصب بر روی محصولات خانواده بی و سی را دارا است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد