اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

تولید سواری دیزل نیازمند فراهم سازی امکانات است

عضو کمیسیون صنایع مجلس در خصوص تولید سواری دیزل در کشور گفت : چنانچه کیفیت گازوئیل در کشور افزایش یافته و آلودگی زیست محیطی که سوخت دیزل ایجاد می نماید کاهش یابد ، قطعاً استفاده از خودروهای دیزلی ، مفید و بهینه خواهد بود.

سید شریف حسینی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو، افزود : تجربه ثابت نموده که در اغلب مواقع ، تکنولوژی تولید ، قبل از امکانات آن انجام شده به عنوان مثال در بحث دوگانه سوز نمودن خودروها ، پیش از تأمین جایگاههای مورد نیاز ، خودروسازان را موظف به تولید خودروی گاز سوز نمودند که همین منجر به صف های طولانی در جایگاهها که نتیجتاً رغبت کمتر مصرف کنندگان را در استفاده از سوخت سی ان جی را به دنبال داشت.

وی تصریح کرد : باید امکانات را پیش از عرضه تکنولوژی مهیا نمود تارغبت و انگیزه مصرف کننده در انتخاب هزینه کمتر افزایش یابد ، چرا که در برخی مواقع مصرف کننده هزینه بیشتری را صرف می نمایدتا زمان در اختیارش باشد .

وی ایجاد تعادل در زمان و هزینه را در استفاده از تکنولوژی های جدیدبسیار ضروری دانست و خاطر نشان کرد : در تکنولوژی تولید خودروهای دیزلی نیز باید به این نحو عمل شود و ابتدا امکانات را فراهم و سپس اقدام به تولید این خودروها نمود، چرا که تجربه تولید خودروهای گاز سوز نشان داد که ایستادن در صفهای طولانی گاز و صرف زمان زیاد ، مشتریان را بیشتر به استفاده از بنزین ، حتی با صرف هزینه بالاتر تشویق می نماید.

عضو کمیسیون صنایع در ادامه خاطر نشان کرد : با نگاهی به گذشته، متوجه می شویم که خودروهای دیزلی پیش از این در کشور وجود داشته و آن زمان نیز با توجه به وضعیت بنزین و مشکلاتی در تأمین بنزین وجود داشت این خودروها مورد استفاده قرار می گرفت، اما امروز در استفاده از خودروهای سواری دیزلی بایدمواردی مثل آلودگی که این خودروها تولید می نماید را مورد توجه قرار داد و در ابتدا اقدام به تولید گازوئیل مرغوب و استاندارد در کشور نمود و سپس تولید این نوع خودروها را دنبال کرد.

حسینی با اشاره به اینکه در حال حاضر دنیا به سوی استفاده از انرژی های جدیدی روی آورده و شاید برگشت کشور به سمت استفاده از سوخت دیزل خوب به نظر نرسد، گفت : اما استفاده از سوخت دیزل با توجه به وضعیت کشور و مشکلاتی که در حمل و نقل عمومی کشور وجود دارد، به نظر اقدام درست و منطقی می آید.

وی در پایان تبلیغات و فرهنگ سازی را مقدمه ای جهت استفاده از خودروهای دیزلی عنوان نمود وافزود :معتقدم علاوه بر اقدامات کارشناسی که باید در زمینه تولید این نوع خودروها و تولید سوخت مرغوب انجام گیرد بایستی رسانه ها و صنعت خودرو نیز مزایای استفاده از این نوع خودروها با مردم در میان بگذارند.


نظرات 1 + ارسال نظر
mitra شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 11:07 ق.ظ http://www.nicepack.ir

سلام دوست خوب وبلاگت بسیار عالیه اگه بتونی مطالب را زیاد کنی خوبترم میشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد