اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

آمادگی خودروسازان برای گذراندن استانداردهای روز دنیا!!

دبیر انجمن خودرو سازان از آمادگی خودرو سازان برای تغییرات عمده تا سال آینده خبر داد و گفت:شرکتهای خودرو سازی باید 55 استاندارد روز دنیا را بگذرانند وشرکتهای ایران خودرو وسایپا به دلیل آگاهی داشتن از این استانداردها بر روی خودرو های قدیمی مانند پراید و پژو405 کار کردند وتغییرات عمده ای در آن ایجاد کردند وتا سال آینده آمادگی دارند که این استانداردها را بگذرانند. برای مثال 50 کیلو به بدنه خودرو پراید اضافه شده است وبدنه این خودرو مقاومتر شده است.

نعمت بخش در خصوص استاندارد آلایندگی به خبرنگار خبرخودرو گفت:متاسفانه وزارت نفت به دلیل کمبود منابع مالی نمی تواند تا 2 سال آینده سوخت استاندارد را تامین کند وتا 2سال آینده سوختی غیر از یورو 2 نخواهیم داشت،اما به شرط تامین سوخت سراسری از سال 91 استاندارد یورو 4 را اجرا خواهیم کرد.

وی راه دیگری را برای کاهش آلایندگی در صورت عدم امکان تامین وتوزیع سوخت استاندارد ارائه کردوگفت :با خروج فقط 1062 دستگاه خودرو کاربراتوری تولید قبل از سال 80 که هزینه ای برابر 5/1میلیاردتومان دارد می توان همان میزان کاهش آلایندگی را به دست آورد.یعنی در زمانی که قادر به تامین وتوزیع سوخت سراسری یورو 3 نیستیم به جای صرف هزینه ارزی معادل 1200 میلیارد تومان می توانیم با جایگزینی 1065 دستگاه خودرو کاربراتوری وبا صرف هزینه 5/1 میلیارد تومانی به همان نتیجه کاهش آلایندگی برسیم یعنی با هزینه کمتر به همان نتیجه می رسیم.

وی اجباری کردن ترمز ای.بی.اس را لازم ندانست وگفت:من معتقدبه اجباری کردن ترمز ای.بی.اس در خودرو نیستم ودر هیج جای دنیا این امر اجباری نیست ودراین زمینه صنعت خودروسازی کشور پیشرفته تر از سایر کشورها عمل می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد