اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

نخستین خودرو نفت سوز دنیا در اردبیل روشن شد!

اولین خودرو نفت سوز دنیا توسط منوچهر بیزبان مقدم از مخترعان اردبیلی طراحی و بر روی یک دستگاه خودرو سورای پژو 405 نصب شد.

استاندار اردبیل طراحی و تولید این اختراع را یکی از مصادیق شعار ما می توانیم دانسته و گفت : جوانان ما توان فکری و اجرایی بالایی در عرصه های مختلف صنعتی و تحقیقاتی دارند.

منصور حقیقت پور افزود : داشتن روحیه خود باوری یکی از ارزشهای والای جوانان ایرانی است و در سایه برخورداری از همین روحیه ، ایران عضو باشگاه هسته ای ، باشگاه لیزری و باشگاه دارندگان سامانه های هوا فضا شده است.

وی اقدام مخترع اردبیلی را طراحی موتور خودرو نفت سوز را در دوره ای که کشور تهدید به تحریم بنزین شده است را ارزشمند توصیف کرده و افزود : با اینگونه اختراعات دیگر کشور نیازی به بنزین وارداتی نخواهد داشت و برای ترغیب هر چه بیشتر اندیشمندان به کارهای اینچنینی دولت باید حمایتهای همه جانبه خود را از مخترعین دریغ نکند.

فرید اکبر زاده از مسئولان شرکت آیت ایثار رهپویان ، مجری طرح موتور نفت سوز ، در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو طرح اجرا شده را ایده ای برای دوگانه سوز کردن موتور خودرو با سوخت بنزین و نفت سفید عنوان کرد و گفت: ایده اولیه این طرح در سال 86 شکل گرفت و در این مدت در این شرکت به عنوان اولین مرکز صنعتی سازی اختراعات به مرحله تولید صنعتی رسید.

وی با تشریح مشخصات و ویژگیهای فنی این اختراع افزود : بر اساس این طرح ، در خودروهای بنزین سوز دستگاهی جاسازی و نسب شده که سوخت نفت در موتور آنها مانند بنزین به کار گرفته می شود و گاز تولید شده در خروجی موتور نیز آلایندگی کمتری نسبت به موتورهای بنزین سوز تولید می کند . در داخل خودرو یک مخزن 15 لیتری بنزین به منظور استارت اولیه و روشن شدن خودرو جاسازی شده که می تواندبرای این کار خودرو را تا سه ماه تغذیه کند.

وی در ادامه اظهار داشت : سوخت مورد استفاده درمخزن و باک اصلی خودرو می تواند نفت سفید، بنزین و یا ترکیبی از هر دو نوع سوخت باشد.

اکبر زاده در خصوص مزایای خوردو نفت سوز اظهار داشت : افزایش طول عمر موتور و اضافه نشدن مخزن اضافی به خودرو نفت سوز بوده ضمن آنکه با توجه به مقرون به صرفه بودن این طرح از صنایع خودروسازی و مدیران صنعتی کشور برای تولید انبوه این طرح دعوت بعمل اورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد