اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

مهلت 3 ماهه به خودروسازان برای ارتقاء سطح کیفی محصولات

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در خصوص واگذاری اختیار تعیین تعرفه واردات خودرو به دولت اظهار داشت : در پایان سال 88 همزمان با ارائه بودجه سال 89 مجلس اقدام به تصویب کاهش 20 درصدی تعرفه وادرات خودرو نمود.

سیدشریف حسینی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو کاهش تعرفه را به منظور افزایش کیفیت محصولات داخلی و ایجاد بازار رقابتی دانست و افزود : بدلیل کمبود وقت کافی و عدم کار کارشناسانه هنگام تصویب کاهش تعرفه و بنا به دستور رهبر معظم انقلاب مجلس به بازنگری لایحه کاهش تعرفه واردات خودرو پرداخت که نتیجه آن تصویب طرح یک فوریتی و ارجاع آن برای تصویب نهایی به کمیسیون صنایع مجلس شد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: 153 تن از نمایندگان مجلس به منظور رعایت حقوق مصرف کنندگان خودرو در کشور طرحی را آماده کردند که بر اساس آن خودروسازان داخلی مکلف است طرف مدت 3 ماه استراتژی ارتقاء سطح کیفی محصولات خود را ارائه کنند.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری از یکی از خودروسازی های بزرگ در ابتدا سال 89 تصریح کرد : با استناد به فرمایشات رهبری در آغاز سال جدید مبنی بر اینکه صنعت موتور محرکه اقتصاد هر کشوری است و بر این اساس صنعتگران بخصوص صنعت خودرو باید تلاش خود را بر آن استوار سازند که جایگاه واقعی خود را در سطح جهان بدست آورند.

حسینی در ادامه افزود : کیفیت تولیدات داخلی باید افزایش یابد و در کنار آن و با حمایت دولت و با توجه به وضعیت اقتصاد جهانی قطعاً کاهش تعرفه موجبات رکود شدید بخش خودروسازان را بدنبال خواهد داشت.

وی دلیل واگذاری اختیار تعیین تعرفه واردات خودرو به دولت را نوسان موجود در بازار خودرو جهانی دانست و تصریح کرد: با تفویض این اختیار به دولت ، هرگاه نیاز باشد دولت در خصوص کاهش و یا افزایش تعرفه واردات خودرو به کشور تصمیم خواهد گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد