اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

طرح cop از اول مهرماه قابل اجرا است

رییس اداره نظارت بر اجرای استاندئراد های برق و مکانیک و خودرو سازمان استاندارد ایران با بیان اینکه طرح cop به معنی نمونه برداری از خطوط تولید نیست و این طرح در قانون ارتقاء کیفیت خودرو و وزارت صنایع برای کنترل فرایند تولید خودروها بکار می رود.

نورافکن در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو گفت: دستور العمل نهایی این طرح تدوین شده و این طرح از اول مهرماه سال جاری قابل اجراست وسازمان استاندارد تا مهرماه مراحل و روش اجرایی وقانونی کردن این طرح را مورد بررسی قرار خواهد داد.

وی افزود:در این طرح کلیه فرایند خودروها مورد نظارت قرار خواهد گرفت وشامل کلیه پروسه های ساخت خودرو خواهد شد از قبیل مونتاژ قطعات و پیمایش خودرو و حتی بعد از خرید نیز سرویسهای مجاز مورد برسی قرار می گیرد.

وی تصریح کرد:اجرای این طرح علاوه بر قطعات در مورد نمونه خودروهای خریداری شده از بازار نیز انجام خواهد شد ودر حال حاضر چند دستگاه خودرو توسط آزمایشگاههای سازمان استاندارد استانها در حال انجام است و سازمان استاندارد بصورت آزمایشی در شرکت کرمان خودرو به آزمایش این دستورالعمل پرداخته است .اجرای این طرح به همه شرکتهای خودروساز ابلاغ شده است ومقدمات اجرای آن نیز در اکثر کارخانه ها فراهم شده است.

نورافکن گفت: خودروهای مورد آزمایش با طی مسافت هزار یا 5 هزار در کیلومتر مورد ارزیابی قرار می گیرند ولی نتیجه نهایی پس از طی ۲۰هزار کیلومتر مشخص خواهد شد.

وی در پایان گفت: طبق آیین نامه اجرایی قانون ارتقاء کیفیت خودروها، از ابتدای سال 90 تمامی عرضه کنندگان خودرو موظف به تهیه مستندات این نظارت و ارائه آنها به مراجع ذی صلاح جهت اخذ تاییدیه هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد